Top News
496 prikaza

Je li papa Franjo komunist?

Papa Franjo
Michael Kappeler (DPA/PIXSELL)
U Vatikan je došao kontroverzni svećenik iz Južne Amerike, pa se mnogi pitaju vraća li se teologija oslobođenja u katoličku crkvu

Tzv. otac teologije oslobođenja - Gustavo Gotierrez, prošlog je tjedna boravio u Vatikanu, o čemu se nije moglo puno čuti u medijima. Inače ovaj dominikanski svećenik iz Perua nikad nije bio u sjajnim odnosima s Rimom, pogotovo otkad se 1950-ih i 1960-ih godina pokret teologije oslobođenja počeo širiti Latinskom Amerikom.

Pokret se nije tek usredotočio na to da poslužuje siromašne, nego i da reinterpretira Sveto pismo kroz njihove oči i iskusustva, istodobno se boreći protiv uzroka siromaštva. Čak su u toj borbi opraštali i korištenje oružja, a sam pokret je bio usmjeren prema 'baznim jedinicama' diljem Južne Amerike koje su djelovale odvojeno od crkve, iako su ih činili sami katolici.

Teologija oslobođenja bila je trn u oku Josepha Ratzingera još prije nego što je postao papa, a jednom je pokret prozvao "fundamentalističkom prijetnjom vjeri i crkvi". Za vrijeme Ivana Pavla II. sve pripadnike pokreta konstantno se nadziralo jer ih se smatralo marksistima, a postojale su čak i glasine da je riječ o zavjeri KGB-a. I iako Gutierreza Rim nikad nije službeno cenzurirao, mnogi od njegovih kolega su prošli to iskustvo.

Papa Franjo | Author: ?MASSIMILIANO MIGLIORATO/IPA/PIXSELL ?MASSIMILIANO MIGLIORATO/IPA/PIXSELL

Ali pod vodstvom pape Franje, teologija oslobođenja kao da uživa u reinkarnaciji u nešto što je malo 'ušminkanije' i više se uklapa u papine pokušaje da instituciju pretvori u 'siromašnu crkvu za siromahe'. 

Gerhard Ludwig Mueller, koji se nalazi na čelu Kongregacije za nauk vjere i koji je napisao knjigu 'Poor for the Poor: The Mission of the Church', za koju je papa napisao predgovor, a Gutierrez nekoliko poglavlja, veliki je obožavatelj teologije oslobođenja. Prije objave knjige prošle godine, Mueller je napisao: "Ova teologija nije nije ideologija. Ona se zasniva na pravoj teologiji, na riječi Božjoj. Kroz njegovu riječ mi možemo biti spašeni. Samo Bog i njegove riječi mogu spasiti čovječanstvo".

Prošli tjedan Gutierrez je napisao članak za vatikanske novine 'L’Osservatore Romano', u kojem stoji: "Stoljećima su nam siromašni bili bliski, i živjeli su blizu nas, u gradovima ili na selu. Ali danas smo shvatili da siromaštvo ide puno dalje od našeg pogleda, to je globalni fenomen, ako ne i sveopći. Većina ljudskih bića na svijetu živi u uvjetima koje nazivamo siromaštvo."

Na press konferenciji u Vatikanu, Gutierrez je izjavio: "Nema milosrđa bez pravde. Ljudi vole pričati o postsocijalizmu, postkapitalizmu, postindustrijalizmu. Ljudi vole pričati o post nečemu, ali ne živimo u postsiromaštvu."

Također je izjavio da teologija oslobođenja ne doživljava reinkarnaciju jer nikad nije bila osuđena ni mrtva. Uz to je naglasio da je glavna tema tog pokreta uvijek bila pomaganje siromašnima, a papa Franjo je otvorio vrata mnogima koji sudjeluju u pokretu, pa se promijenio i opći stav prema njima, piše Daily Beast. Jer kao što papa Franjo uvijek kaže, važno je usredotočiti se na propovijed, a teologija dolazi tek nakon toga.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.