Vozač je ostao zdrobljen u limu kabine, a suvozač je ispao na cestu i na mjestu poginuo. Hladnjača s mesom je nakon udara u nadvožnjak pukla po pola.
Stravične slike teške nesreće sredinom listopada na zagrebačkoj obilaznici zgrozile su javnost. Vozač hladnjače s mesom rumunjskih tablica je iz neutvrđenog razloga udario u betonski stup.
Ali slike užasa nisu smetale nekim radnicima državne tvrtke Hrvatske autoceste - održavanja i naplata (HACONC). Oni su došli raščistiti cestu, ali su i iskoristili priliku da si uzmu razne mesne proizvode iz smrskane hladnjače i s ceste!
Prema našim sugovornicima, radnike je čak snimio njihov šef i sve prijavio unutarnjoj kontroli. Priča se brzo proširila tvrtkom, a naišla je uglavnom na zgražanje.
Kako je nesreća bila u ranim jutarnjim satima, interni kontrolori su izašli tek kasnije na teren. Utvrdili su za neke da su zaista krali iz smrskane hladnjače.
"Neki su i priznali. Druge nisu uhvatili ako su izbjegli kamere i nisu im uspjeli dokazati. Strašno je to što su uradili", kaže nam naš sugovornik.
U raščišćavanju autoceste sudjelovale su jedinice za održavanje s Lučkog i Ivanje Reke. Potvrđeno nam je da o svemu postoje i zapisnici unutarnje kontrole.
Pitali smo i upravu HAC-ONC-a što su poduzeli te za koliko je radnika u konačnici dokazano da su skupljali meso za sebe s autoceste i hladnjače.
Poručeno nam je da ćemo kompletni odgovor dobiti nakon sjednice uprave u utorak na kojoj će se odlučiti kakve će biti sankcije za radnike nakon “utvrđenih nepravilnosti prilikom raščišćavanja kolnika”.
"Radnici HAC-ONC-a se svakodnevno brinu o sigurnosti naših korisnika, često im pomažu nakon incidenata. Uprava, ali i ostali radnici zato osuđuju ponašanje nekolicine radnika čak iako je učinjeno nepromišljeno, bez namjere stjecanja osobne koristi", stoji u odgovoru uprave koju vodi Boris Huzjan.
Mijat Stanić, predsjednik Nezavisnog cestarskog sindikata koji djeluje u državnim cestarskim tvrtkama osuđuje takvo ponašanje, ali ima i riječ opravdanja za radnike.
"Neki su uzeli sebi meso s ceste koje je trebalo ići na uništavanje. Ne bi to trebali nikad raditi i ne odobravamo to, ali kod nas ima 300 ljudi koji su u blokadi, pa razumijem i ponašanje nekih od njih. To je posljedica socijalne situacije", kaže nam Stanić.
Ne smatra takvo ponašanje razlogom za otkaz u tvrtki, nego za opomenu pred otkaz te vjeruje da će uprava tako i postupiti.