Lockheed Martinov tajni razvojni odjel Skunk Works predstavio je novi projekt - nevidljivi autonomni dron nazvan Vectis kojim Lockheed namjerava letjeti do kraja 2027. godine, piše Breaking Defense.
Prvi prototip Vectisa trenutno je "u izradi", ali je zamišljen kao veliki bespilotni zrakoplov "kategorije 5" za višekratnu upotrebu, dizajniran da se može prilagoditi promjenama u okruženju prijetnji, rekao je OJ Sanchez, potpredsjednik i generalni direktor tvrtke Skunk Works. "Vectis pruža najbolju preživljavanje u klasi po cijeni CCA - Collaborative Combat Aircraft“, rekao je Sanchez novinarima uoči konferencije Air Space and Cyber Udruge zračnih snaga. "Dijelovi prototipa su naručeni, tim radi i namjeravamo letjeti u sljedeće dvije godine."
Lockheed smatra da su domet, izdržljivost i fleksibilnost Vectisovog dizajna ključni za njegovu privlačnost. Vectis može izvršavati misije u rasponu od zrak-zrak, zrak-zemlja i ISR-a, te ima otvorenu arhitekturu sustava koja mu omogućuje povezivanje s platformama i misijskim sustavima koje nije izgradio Lockheed Martin, rekao je.
Određeni aspekti drona - poput tereta koji može nositi ili je li optimiziran za redovite operacije ili se rjeđe koristi na misijama - mogu se dodatno podesiti kako bi se zadovoljili specifični zahtjevi kupca. Na primjer, "ugradit će u njega mogućnost da bude svakodnevni letač, pouzdano radi uz svoje kolege iz posade, da se može integrirati u operacije za obuku, kao i za raspoređivanje“, rekao je Sanchez. "Istovremeno, ako je zahtjev jednostavnost skladištenja i jednostavnost sastavljanja, to je apsolutno ugrađeno u dizajn. ... Tu ćemo blisko surađivati kako bismo saslušali svakog pojedinačnog kupca i odatle krenuli s njihovim izborom operacija, ali fleksibilnost je ugrađena.“
Kao i kod većine projekata Skunk Worksa, Sanchez je odbio komentirati određene aspekte dizajna zrakoplova, poput motora ili maksimalne brzine, iako je napomenuo da Lockheedova analiza „ne ukazuje na nadzvučne brzine“ kao uvjet za dronove, piše Breaking Defense.
Vectis bi za polijetanje i slijetanje zasad bio ovisan o pisti. Međutim, dizajniran je za održavanje u okruženju s jednostavnim dizajnom izrađenim od izdržljivih, pouzdanih materijala i lakim pristupom unutarnjim sustavima zrakoplova ako je potrebno izvršiti popravke, rekao je Sanchez. Iako Vectis nije letio, Lockheed je proveo operativnu analizu i simulacije koje su uparile dron s F-22 i F-35, a Sanchez je napomenuo da su njegova slabo uočljiva signalizacija i komunikacijska oprema "kompatibilni" sa zrakoplovima pete i šeste generacije.
Također je koristilo prethodnim iskustvom u projektiranju zrakoplova bez repa poput X-44 MANTA , Lockheedovim radom na izgradnji prototipa borbenog zrakoplova šeste generacije za program zračne dominacije sljedeće generacije Zračnih snaga i prethodnim demonstracijama koje uključuju otvorene misijske sustave i autonomiju, rekao je.