MUP je 13. studenog prošle godine odobrio kupnju dva blindirana Mercedesa S klase, blindirana, koji su u stanju izdržati rešetanje iz teške strojnice s udaljenosti od 10 metara, koji imaju nosače za automatsko oružje, zaštitu guma, nužni izlaz i tome slično. Oba blindirana mercedesa skupa s posebnom opremom, PPMV-om i PDV-om koštaju 12 milijuna kuna, kako stoji u dokumentu objavljenom na internetu.
Mercedes Maybach
Objavljeni opis je najbliži Mercdesovom modelu S600 Guard, najluksuznijem modelu kojeg Mercedes trenutačno ima. Ispostavilo se da je takva teorija i točna. Naravno, teško je znati kakve preinake su naručili naši političari, ali luksuz je zajamčen čak i u standardnoj opremi. Stražnja sjedala su u rangu
direktorskih fotelja u bogatim tvrtkama, a u kabini je ugrađen i sustav pojačanja zvuka, kako bi se vozač i putnik na stražnjem sjedalu mogli bolje čuti. Ipak, stražnja su sjedala pomaknuta više straga, kako bi se osigurala privatnost državnicima i poslovnjacima, kojima je ovakav tip vozila namijenjen.
Mercedes Maybach
U natječaju se tražilo još i da dva blindirana vozila imaju najveću razinu zaštite (VR9, što je podrazumijevalo da limuzina može izdržati hice iz raznog naoružanja, pa i metke jačeg kalibra) te da može nastaviti voziti i kad im probiju gume. Također, tražilo se da vozila imaju nosače strojnice,
senzore za suzavac, nosače zastavica u prednjim blatobranima, sustav za nužni izlaz te hidraulički pogon sigurnosnog stakla na svim vratima, sustav za samostalno gašenje požara.
Mercedes Maybach
Štićenim osobama na raspolaganju je i frižider na zadnjem sjedalu. U MUP-u su tad govorili da nabava takvog vozila predstavlja uobičajeni sigurnosni standard. Nakon objave natječaja postavilo se pitanje tko će se voziti u tim
limuzinama. Budući da će Hrvatska 2020. predsjedati Europskom unijom, pretpostavljalo se da će vozilo biti na raspolaganju premijeru.
Mercedes Maybach
No i
Andrej Plenković i predsjednica
Kolinda Grabar-Kitarović tad su odbili takvu mogućnost, pa bi limuzine na cesti trebale biti samo u slučajevima kad će u Hrvatskoj boraviti utjecajni strani gosti. S druge pak strane, ministar Davor Božinović je kazao kako o tome tko će se voziti u ovim superluksuznim vozilima ne odlučuju ni premijer ni predsjednica. Iz MUP-a su u četrtak samo kratko potvrdili da su ih počeli koristiti, a prošle godine su rekli kako su vozila koja su prije koristili stara i dotrajala. Odluku koga će u njima voziti donosi MUP.
"Strani dužnosnici su i prije dolazili kod nas te su vozila koja smo imali bila sasvim dovoljna. Da dolaze američki ili ruski predsjednik, sigurno ne bi pristali voziti se u ovima i dovezli bi svoja", rekao je stručnjak za sigurnost Željko Cvrtila za 24sata.
Dodaje da ih je dobro imati, no samo ako si to možemo priuštiti. Za njega je taj trošak i dalje upitan te smatra da je MUP mogao bolje iskoristiti novac za vozila.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Mene bi iskreno bilo sram!
pitam se samo, sto ce njima takova kola. Da su to drzvanici nekih velkih sila pa jos ali oni su tako vazni da bi mogli biciklima voziti