Top News
1162 prikaza

Trump preuzima državne medije i proračun od 800 milijuna dolara

Donald Trump
Press Association/PIXSELL
Mediji kao što je Radio slobodna Europa imaju publiku od 280 milijuna ljudi, a njihov šef odgovarat će samo Trumpu

Novoizabrani američki predsjednik Donald Trump uskoro će naslijediti moćnu medijsku organizaciju koja bi mogla poslužiti kao propagandni medij za Trumpa koji već godinama najavljuje pokretanje vlastitog medija.

Naime, zakopano na 1.404. stranici zakona o državnoj obrani stoji jedan članak koji ukida nestranačko tijelo koje upravlja Broadcasting Board of Governors (BBG). Iza nepoznatog naziva kriju se hrvatskoj publici poznata imena kao što je Radio slobodna Europa, ali i Voice of America, Radio Free Asia te Middle East Broadcast Networks.

Odsad će, umjesto stranačkih predstavnika, BBG-om upravljati samo jedna osoba koju imenuje američki predsjednik, piše Politico. Uz nedavne promjene mandata BBG-a koje su dopustile emitiranje i američkoj publici, dat će Trumpu neviđenu razine kontrole američkog predsjednika nad jednom medijskom kompanijom u zemlji i svijetu.

Stotine milijuna gledatelja

Sve se svodi na to da će Trump, barem neizravno, upravljati medijima s godišnjim proračunom od 800 milijuna dolara i publikom od 278 milijuna osoba. Ljudi odlično upoznati sa svime time nisu nimalo zadovoljni. Demokratski predstavnik u upravljačkom tijelu BBG-a Michael Kempener kaže: "Kongres je nehotice dao Trumpu kontrolu nad svim američkim medijima. Niti jedan predsjednik ne bi smio imati takvu moć".

Steve Bannon | Author: REUTERS REUTERS

Brojni vladini službenici kažu da je najveći problem to što bi čak i Trumpovi saveznici mogli imati velik utjecaj na BBG. U prvom redu tu je riječ o Stephenu Bannonu, šefu notornog desničarskog portala Breitbart. Dužnosnike brine i da će doći do velikih promjena u odnosu BBG-a prema Rusiji. Uzevši u obzir da je Radio slobodna Europa desetljećima služio kao antisovjetski medij, razumljivo je da se pojavila takva zabrinutost. Štoviše, postoje i specifični mediji u sklopu BBG-a kao što je CurrentTime koji je pokrenut prije dvije godine specifično kako bi pružio alternativu ruskoj propagandi

Suptilniji utjecaj medija

Ranije spomenutim izmjenama zakona iz 2013. godine omogućeno je medijima u sklopu BBG-a emitiranje unutar SAD-a, ali stručnjaci upozoravaju da je njihov utjecaj znatno suptilniji. Mnogi američki mediji prenose sadržaj nastao u BBG-u, a najpopularniji je Voice of America koji donosi priče iz svih dijelova svijeta.

Ed Royce, zastupnik u Kongresu koji je i progurao promjene na čelu BBG-a kaže da je upravljački odbor postao beskoristan. "Naše agencije pomogle su u rušenju Željezne zavjese točnim i brzim izvještavanjem, ali danas su izgubile te sposobnosti", rekao je Royce u kratkoj izjavi nakon donošenja promjena zakona. 

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.