Top News
2128 prikaza

Vučićevi neprijatelji - ratuje i s vlasnikom N1 televizije

Aleksandar Vučić
Srdjan Ilic (PIXSELL)
Provladini mediji počeli su ih napadati u Miloševićevom stilu iz 90-ih, jednog zbog politike, drugog zbog medija

Glavni dnevnik beogradskog Studija B u utorak je po stilu i sadržaju jako podsjetio na doba vladavine Slobodana Miloševića. Glavna tema bile su blokade gradskih prometnica po Beogradu, za što su organizatori tvrdili da su povod nepodnošljivo visoke cijene goriva.

"Bahati i sramotni prosvjedi nekolicine propalih opozicijskih lidera ponovo su jutros nervirali građane", najavila je voditeljica prilog s pregledom blokada ulica tijekom dana. Potom je voditeljica prešla na tešku artiljeriju:

"Jedan građanin pretučen je od strane prosvjednika samo zato što je Đilasove, Jeremovićeve, Jankovićeve i Obradovićeve prosvjednike pitao: 'Zašto to radite?'" Uz amatersku snimku iz daljine u kojoj trojica muškaraca kojima se ne razabire lice zadaju nekoliko udaraca muškarcu u crvenoj jakni kojem se također ne razabire lice, voditeljica je pričala da su mu napadači usput ukrali 300 eura.

Dragan Đilas | Author: Srđan Ilić/PIXSELL Srđan Ilić/PIXSELL

"Konačan dokaz da je predsjednik Aleksandar Vučić bio u pravu kad je tvrdio da su tajkuni Dragan Đilas i Dragan Šolak organizatori blokade, tobože zbog cijena goriva, jer je činjenica da od svih srpskih medija jedino televizija N1 nije objavila snimku kako huligani brutalno tuku i pljačkaju čovjeka za vrijeme blokade puta u Borči. Nesretni čovjek krenuo je tog dana iz kuće kako bi platio račune, ne računajući da će naletjeti na Đilasove batinaše... Sada je sasvim jasno da su i TV N1 i oni koji danima prave kaos po Srbiji zajedno u uzaludnom pokušaju da na vlast vrate propale političare i tajkune kako bi ponovno zajedno mogli krasti i bahatiti se", govorila je voditeljica.

Na kraju je još ukratko prepričala potresnu priču o navodnoj trudnici, neimenovanoj, s nikakvom slikom, izvorom ili bilo čime, koja je "devet godina čekala bebu", da bi, isključivo zbog blokade prometnice, izgubila trudnoću spontanim pobačajem. Neprijateljstvo predsjednika Aleksandra Vučića i njemu sklonih medija u Srbiji, a takva je ogromna većina, prema njima dvojici nisu od jučer, ali ova sadašnja situacija direktna je posljedica u prvom redu toga što je riječ o dva apsolutno različita politička i društvena svjetonazora.

Đilas je imao samo 22 godine kad je s još nekoliko kolega novinara osnovao Radio B92, glavni opozicijski medijski trn u oku režimu Slobodana Miloševića sve do njegovog uhićenja i izručenja na suđenje u Haag. Đilas je usto bio i jedan od najaktivnijih u masovnim prosvjedima i žestokim sukobima građana s Miloševićevim režimom 9. ožujka 1991. Milošević je tada na prosvjednike poslao sve, od milicije na konjima do tenkova.

Aleksandar Vučić Demokršćanin? Top News Kako je Vučić postao omiljeni europski autokrat

Bio je to prvi pravi udar na Miloševića u samoj Srbiji i da su tada prosvjednici išli sve do njegovog rušenja, lako je moguće da bi u tome i uspjeli, te je pitanje bi li se ratovi od Slovenije, preko BiH, sve do Kosova, pa i Makedonije uopće dogodili ili barem bi li bili s takvim razaranjima i žrtvama.

Vučić je, pak, 90-e proveo kao skoro golobradi novinar na liniji Srpske radikalne stranke, da bi tek 2008., kada je imao 38 godina, sa skupinom oko Tomislava Nikolića, odvojio krilo Radikalne stranke i stao se odmicati od Vojislava Šešelja. 2012. Vučić postaje predsjednik stranke koja se profilira kao populistički konzervativna. S druge strane, Đilas je od 2004. do 2016. bio član Demokratske stranke, od 2008. do 2013. čak i njen gradonačelnik Beograda, prije toga i šef ureda predsjednika Borisa Tadića.

Savršeno je jasno da se takva dva čovjeka mogu samo sukobiti oko bilo kojeg pitanja. Đilasa i Vučić osobno i provladini mediji po Srbiji prozivaju kao "tajkuna" zbog njegovih udjela u medijskom biznisu, posebno zbog 25 posto vlasništva u Multikom grupi koja posluje po Srbiji, BiH, Crnoj Gori i Makedoniji.

Dragan Šolak | Author: Petar Glebov/PIXSELL Petar Glebov/PIXSELL

Pa kad su se još na izborima u ožujku u Beogradu sukobile Vučićeva protiv Đilasove liste, pri čemu je veliku pobjedu odnijela predsjednikova lista, i kad je Đilas krenuo okupljati opoziciju u kojoj bi nepoželjni bili, kako je govorio Đilas, samo ekstremisti i šovinisti, naravno da je Aleksandru Vučiću jako zasmetao. Odatle ona sintagma u dnevniku o " Đilasovim, Jeremovićevim, Jankovićevim i Obradovićevim" prosvjednicima.

I dok je priča s Đilasovim odnosima s Vučićem uglavnom političke prirode, problem Vučića s Draganom Šolakom, također iz uvoda dnevnika Studija B, prvenstveno je medijske i poslovne prirode. Šolak je predsjednik uprave United group, slovi za jednog od pet najbogatijih ljudi s državljanstvom Republike Srbije praktično je najmoćniji poslovni igrač s kabelskom televizijom na području bivše Jugoslavije.

Njegov United group uspio je u svoj medijski biznis uključiti i SBB sa 750.000 priključaka i Telemah koji pruža usluge po Sloveniji i BiH i Total TV, zatim Novu i POP TV u Sloveniji, te je uz još mnogošto drugo u jednom trenutku Šolak postao vlasnik televizije N1. Točno taj dio – televizija N1 - vidio se kao problematičan u dnevniku Studija B u kojem se prozivaju opozicija, Đilas i Šolak. Američki investicijski fond KKR 2013. godine je kupio SBB za 1,5 milijardi dolara.

Aleksandar Vučić 'Šta radite bre?' Top News Vučićeva lista pomela na lokalnim izborima u Beogradu

Šolak je ostao glavni menadžer i jedan od dioničara s udjelom od 21 posto. Istom fondu godinu poslije prodao je svoj United group, da bi ostao predsjednikom uprave. Na taj način nekoć dečko koji je u Kragujevcu počeo trgovati glazbena prava na području Jugoslavije, da bi nastavio s filmovima i kazetama za videoklubove, danas je milijarder koji poslovno pokriva i velikim dijelom i kontrolira telekomunikacijski i medijski prostor od Slovenije do Makedonije.

Sama priroda N1 koji se ne da kontrolirati iz političkih i centara moći, bilo da emitira iz Zagreba, Sarajeva ili Beograda, pokazuje da je Šolak dovoljno moćan da mu Vučić ne može ništa. A to se onda srbijanskom predsjedniku nikako ne sviđa. Povremeno su se iz medija po Beogradu, u jednom trenutku navodno i iz Dela u Ljubljani, stali navoditi tragovi Šolakovih poslova po zapetljanoj mreži off shore tvrtki, čak ga se optuživalo da je kupio državljanstvo Malte, navodno zbog porezne evazije, ali ništa od toga nije dokazano.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.