Otkriveni planet: Identičan Zemlji, na njemu moguć život!

Planetni sustav TRAPPIST-1 sa sedam planeta poput Zemlje
NASA/JPL-Caltech
Od sedam planeta u ovom sustavu, za čak dva znanstvenici su zaključili da su vrlo vjerojatno - naseljivi

Prije skoro točno jedne godine znanstvenici su otkrili sustav od čak sedam planeta oko zvijezde TRAPPIST-1, sve redom kandidata da budu naseljivi. Riječ je o zvijezdi udaljenoj od zemlje 39 svjetlosnih godina i toliko maloj da spada u skupinu ultrahladnih patuljaka.

Površinska temperatura joj je samo oko 2500°C, masa tek jedne desetine Sunčeve, sjajnosti je "M", a ono što je zapravo zbilja predstavljalo spektakularnu vijest bilo je to da tri planeta iz tog sustava kruže oko svoje matične zvijezde u naseljivom pojasu, području u tom sustavu unutar kojega postoje osnovni uvjeti za pojavu života.

Kepler 452b EGZOPLANET Znanost Otkrili novi planet: Zemljin blizanac vjerojatno ima uvjete za život?

Od početka je bilo jasno da je redom riječ o stjenovitim planetima, a sada stiže nova spektakularna vijest – na dva planeta u sustavu TRAPPIST-1 uvjeti su najvjerojatnije ili identični ili vrlo slični onima na Zemlji. Skupina znanstvenika u svom radu za koji Guardian navodi da će uskoro biti objavljen u časopisu Astronomy & Astrophysics, kaže da su planeti b i c iz tog sustava takvi da posjeduju unutarnju toplinu kao posljedicu plimnih sila jer su vrlo bliski svojoj zvijezdi.

Planeti d i e, koji su od početka slovili kao najbolji kandidati za uvjete za nastanak života, u takvom su području da i oni imaju izvor topline iz svoje jezgre kao posljedicu plimnih sila, ali puno manju. Usto, planet d, procjenjuje se, ima površinsku prosječnu temperaturu od 15°C, što je zapravo identično uvjetima na Zemlji.

Svi ovi planeti redom najvjerojatnije imaju na svojoj površini vodu, bilo u tekućem ili u zamrznutom stanju. Što se temperature tiče, tek planet e je bitno hladniji: "To su temperature na kakve biste naišli na Antarktici, ali i to je pogodno", kazala je dr. Amy Barr s Planetary Science Institute za Guardian. Planeti iz ovog sustava čak su i dimenzijama vrlo nalik Zemlji, najveći od njih za samo je 13 posto veći od Zemlje.

Planetni sustav TRAPPIST-1 sa sedam planeta poput Zemlje | Author: NASA/JPL-Caltech NASA/JPL-Caltech

Plimne sile su planetima potrebne za uvjete pogodne za život jednako kao što to funkcionira na Zemlji. Kod planeta veličine poput Zemlje za očekivati je da će imati metalnu jezgru. Plimne sile u tom su slučaju neophodne za život zato što stalno gravitacijsko privlačenje zvijezde s jedne strane, te rotacija planeta s druge, dovodi do takvih izmjena "plima" i "oseka" slojeva planeta da dolazi do trenja, što znači i do razvijanja i održavanja vruće jezgre.

A vruća, tekuća metalna jezgra u planetu koji rotira, znači da se razvija magnetno polje planeta, magnetosferu, koje onda planet štiti od radijacijskog zračenja svoje matične zvijezde. U suprotnom bi svaki iole kompleksniji začetak života na planetu radijacija odmah spržila. Kod zvijezde TRAPPIST-1 to je još i kritičniji uvjet za nastanak života jer ova zvijezda, iako puno manja od Sunca, oko sebe isijava puno žešće zračenje nego što je Sunčev vjetar u našem solarnom sustavu.

Što se tiče vode kao još jednog uvjeta za nastanak života, na ovim planetima trebalo bi je biti u izobilju, na nekima od njih lako moguće čak i pravih oceana. Prema nekim znanstvenim tumačenjima život se u svemiru može očekivati praktično na svakom mjestu na kojem postoje makar i najmanji uvjeti za njegov razvoj, a u ovom planetnom sustavu takvih je mjesta napretek.

Planetni sustav TRAPPIST-1 sa sedam planeta poput Zemlje Trappist-1 Znanost Pet stvari koje trebate znati o životu na novim planetima

Zbog toga je sustav znanstvenicima tako neopisivo važan i već sada, samo jednu godinu nakon njegovog otkrića, količina podataka o njemu koju su prikupili astrofizičari uz pomoć znanstvenika iz mnogih drugih područja, tolika je da je postalo vrlo komplicirano pisati znanstvene radove o svih sedam planeta odjednom.

• ada 05:32 16.Svibanj 2018.

opet laži....

• ArthurValerius2 08:23 30.Siječanj 2018.

Ne znaju kakva će popodne bit temperatura u Maksimiru, a znaju kakva je na nekom planetu 37 svjetlosnih godina odavde. Ti znanstvenci, kad si pripale malo metana iz guzice, počet će se kretati brzinom od 300 tisuća kilometara u sekundi, ... prikaži još! i onda će tom brzinom za 37 godina od sada biti u tom Trapističkom sustavu. A ova koja kaže da na drugom planetu su uvjeti ne tako loši - ko na Antarktici, nek' se ona preseli na Antarktiku.

• sexy_trubadur 18:27 28.Siječanj 2018.

salji odma adeze tamo , i predsjednicu da uspostavi odnose