Šokantno otkriće: Na Antarktici pronašli 91 vulkan

Ilustracija aktivnog vulkana u ledu
Thinkstock
Ovo područje bi moglo biti najveća koncentracija vulkana na jednom mjestu i potencijalna je opasnost za svijet

Znanstvenici vjeruju kako su pronašli najveću vulkansku regiju na svijetu za koju nisu ni slutili da postoji - a nalazi se zakopana ispod leda na Anktartici. Ukupno su pronašli 91 vulkan čija se visina razlikuje od 100 do 3850 metara, a nalaze se u regiji pod imenom Zapadna brazda, piše Independent.

Geolozi i stručnjaci za led tvrde da ovaj vulkanski masiv ima sličnosti s vulkanskim masivom u Africi, koji je trenutno poznat po najgušćoj koncentraciji vulkana u svijetu.

Za to je otkriće zaslužan projekt istraživača sa Sveučilišta Edinburgh.

Opasnost za cijeli svijet

- Aktivnost na ovom mjestu mogla bi imati posljedice za cijeli svijet - rekao je jedan od istraživača, dr. Robert Bingham.

Objašnjava da bi u slučaju aktivacije samo jednog od tih vulkana mogla dodatno destabilizirati ledene grebene, otopiti led i podići razinu mora u svijetu.

Ipak, nema mjesta panici jer je pitanje koliko su ti vulkani aktivni te kad su posljednji put u povijesti to bili, zaključili su znanstvenici.

Oni sumnjaju kako je vulkana još više, ponajviše na morskom dnu ispod ledenog grebena Ross.

Kontinent Antarktike čuva brojne tajne DRUGI SVIJET Life 4 mračna misterija Antarktike koje istraživači taje

- Većina erupcija koja se događa u svijetu je u regijama koje su relativno nedavno izgubile ledeni pokrivač, odnosno nakon kraja posljednjeg ledenog doba. Ta mjesta uključuju i Aljasku. U teoriji to znači da se vulkani bez leda lakše oslobađaju i postaju aktivniji - upozorava Bingham te dodaje kako se cijela situacija mora detaljno analizirati i pratiti.

• nelson 18:36 14.Kolovoz 2017.

zanimljivo