Otkriće: Pronašla planet dvaput veći od Zemlje

Egzoplanet Wolf503b
NASA
Egzoplanet Wolf 503b od nas je udaljen 145 svjetlosnih godina, a ne znamo je li sazdan od plina ili kamena

Studentica Merrin Peterson sa sveučilišta Montréal nije mogla niti naslutiti kakvo ju otkriće čeka već na prvoj godini diplomskog studija fizike.

Peterson je, naime, otkrila novi egzoplanet (ekstrasolarni planet).

Bilo je nevjerojatno uzbudljivo. Moj mentor to voli nazivati mojim planetom, jer sam ja o njemu pisala rad, no smatram da je važno napomenuti da je riječ o timskom radu", kaže Peterson.

NASA kaže kako je svaka zvijezda vidljiva okom okružena planetima - neki od njih su komadi leda u svemiru, neki su kipući i plinoviti. Ovisno o tome koliko su blizu svojoj zvijezdi neki orbitu prijeđu u par dana, a drugima treba godina.

Wolf 503b, tako je novi egzoplanet dobio ime, dvostruko je veći od naše Zemlje, ali mu treba samo šest dana da zaokruži svoju zvijezdu.

Teraformirani Mars Ovako bi to išlo Znanost NASA i Musk u svađi: Je li Mars 'Nova Zemlja'?

Udaljen je od nas 145 svjetlosnih godina i nalazi se u konstelaciji djevice, u 6. sazviježđu zodijaka.

Peterson i njezini kolege pronašli su planetu radeći uz profesora Björn Bennekea. Peterson je uzimala podatke s NASA-inog Keplerovog teleskopa i provlačila ih kroz program osmišljen da pomogne identificirati potencijalne egzoplanete.

"To nije samo potraga za iglom u plastu sijena, to je kao potraga za nečime što nije tamo. Shvatili smo da je nešto tamo kada nam je postalo jasno da nešto blokira svjetlost zvijezde", rekla je i objasnila kako iz te informacije može pronaći radijus egzoplaneta kao masu te izračunati koliko joj treba da napravi put.

Postoji mnogo egzoplaneta iste veličine - mnogi se nalaze unutar Mliječne staze i njihova je orbita oko zvijezda slična Wolf503b.

S obzirom da u našem sunčevom sustavu nema planeta te veličine, astronomi nisu sigurni jesu li Wolf503b i njegova braća napravljeni od plina ili stijene.

NASA Parker Solar Probe Sedmogodišnja misija Znanost NASA će probati sletjeti na Sunce, na užarenih 1400°C

Mnogi su znanstvenici obuzeti pronalaženjem "druge Zemlje", dakle mjesta gdje bi život podržavala atmosfera i tekuća voda, no Peterson kaže kako je već i ovo veliki doseg koji joj mnogo znači, te da je naučila nevjerojatno puno.

"To je naprosto područje oko kojeg su svi uzbuđeni, i stalno raste, kao i ulaganja. Naš je san, kao znanstvenika, biti u mogućnosti proučiti te planete najbolje što mogu", rekla je Peterson koja je rad objavila ljetos.

• loriman 08:58 12.Rujan 2018.

Na pocetku pišete da je dva puta veci od zemlje, a onda kasnije da nema tako velikog planeta u nasem suncevom sustavu. Sta su onda po vama Jupiter i Saturn i znate li uopce koliki su?

• nelson 08:36 12.Rujan 2018.

nema života