Znanstvenici otkrili kako bi mogli naći izvanzemaljce

Jupiterov mjesec Europa
Screenshot
Jupiterov mjesec Europa ispod ledene kore skriva oceane

Nešto što je na početku izgledalo kao mrlja na ekranu možda je jedno od najinteresantnijih otkrića koje nam može pomoći u pronalasku izvanzemaljskog života u našem sunčevom sustavu.

Independent piše kako su znanstvenici otkrili da na mjesecu Jupitera imena Europa postoje izboji vode (gejziri) tj. vodene pare. Europa je jedan od prvih kandidata za potragu za životom u našem sunčevom sustavu. Cassini misija je i na Saturnovom mjesecu, Enceladu, prije godinu dana zabilježila isti fenomen.

Iako su izboji sami za sebe fascinantni, još je važnije što od njih možemo naučiti. "Pljuju" vodu koja otkriva što je skriveno ispod mjesečeve debele kore, čemu je inače gotovo nemoguće pristupiti. Tamo se nalaze oceani koji su veći od oceana na Zemlji.

Dijamanti A nije ZF Znanost Totalno ludilo: Na Marsu pada snijeg, na Uranu dijamanti

"Sad napokon možemo saznati što se zbiva u oceanima", kaže Xianzhe Jia, fizičar sa Sveučilišta Michigan.

Do otkrića je došlo postepeno, prvo je Hubble snimao, a onda je to uspoređeno sa podacima koji su sakupljeni još 1997. godine.

"Već smo imali neke podatke iz te regije, i slijedili smo svoju slutnju te išli uspoređivati podatke. Onda smo primijetili neobična odstupanja i promjene koje nismo znali kako objasniti. Bilo je vidljivo da je okoliš potpuno promijenio svojstva", rekao je Jia.

Koristeći računalne modele kako bi vidjeli poklapaju li se viđene promjene sa dosadašnjim znanjem o izbojima, sve ono što su naučili s Encelada.

"Iskoristili smo to znanje koje smo već imali da usporedimo kako se mijenja okoliš, a sada se i NASA i Europska svemirska agencija pripremaju poslati letjelice u taj sistem. ESA će to učiniti do 2022., a odmah će "baciti oko" i na druge mjesece, Ganimeda i Kalisto, uz Europu. Cilj je da saznamo postoje li u oceanima sastojci za život", kaže Robert Pappalardo koji radi na NASA-inom projektu čiji je cilj skupljanje podataka na Europi.

Povezanost ljudi i izvanzemaljaca kontroverzne tvrdnje Life Iza ljudske civilizacije stoje izvanzemaljci?

Biti će, kaže, odlično pripremljeni za detaljno proučavanje izboja, nositi će sa sobom čitav niz instrumenata, radar kako bi vidjeli što je ispod leda i otkuda izboj dolazi.

"Kako bi uvjeti bili pogodni za život treba postojati balans kemijskih elemenata. Što su pogodniji uvjeti to su veće šanse da ćemo pronaći život", kaže Leigh Fletcher sa sveučilišta Leicester.

Pomaže im, kaže, što ovaj puta, zahvaljujući iskustvu s Enceladom, znaju što trebaju tražiti i gdje gledati.

"Pitanje je što ćemo jednog dana pronaći na Saturnu ili Neptunu, s njihovim ledenim mjesecima, hoćemo li vidjeti isti fenomen. Europa i Encelad su krasan pokazatelj da i naizgled geofizički mrtva mjesta se mijenjaju i aktivna su", kaže Fletcher.

• vjaceslav 23:43 27.Svibanj 2018.

znanost je dokazala da nema razloga da ne postoji sasvim prazni svemir, ili onaj sa samo jednom galaktikom, ili onaj s životom na svakom planetu, ili potpuno sterilni svemir usprkos bezbrojnim planetima, ili onaj s životom na jednom jedinom planetu ... prikaži još! - kao u slučaju našega svemira.

• vjaceslav 21:35 24.Svibanj 2018.

dakle, para u obliku gejzira izbija kroz europinu koru, što me navodi na zaključak da voda europina oceana ključa, vrije, kao u "pretis" loncu pa mi takav okoliš ne izgleda kao onaj u kojem nastaje život ili onaj pogodan za ... prikaži još! život, ali, što ja, totalno radoznali amater, znam o tome.

• nelson 09:52 21.Svibanj 2018.

nema još 100%dokaza da postoji život tamo