Apple je smijenio Google i ponovno zauzeo naslov ‘najvrednijeg svjetskog brenda’ u 2015 BrandZ poretku Top 100 najvrednijih svjetskih brendova koji danas objavljuju WPP i Millward Brown.
Apple je povećao vrijednost svog branda za 67% u odnosu na prošlu godinu i danas ona iznosi 247 milijardi USD.
Na drugom mjestu nalazi se Google čija je vrijednost također rasla (9%) i iznosi 173.3 milijarde USD. Microsoft, vrijedan 115.5 milijardi USD, je novi broj 3 s porastom od jedne pozicije i rastom vrijednosti od 28%.
S druge strane, SAP i DEUTSCHE TELEKOM su najjači europski brendovi.
SAP je zadržao broj 1 u kontinentalnoj Europi s porastom od 5% i vrijednošću od 38.2 milijardi USD zahvaljujući snažnim investicijama u i prihodima iz pružanja usluga u ‘oblaku’ dok je Deutsche Telecom zadržao drugu poziciju.
Europski brendovi nastavljaju dominirati u sektoru luksuzne robe na globalnoj razini, 8 od TOP 10 luksuznih brandova dolazi iz Europe. Najviše pozicioniran je francuski Louis Vuitton na 3. mjestu Europskih Top 10 s vrijednošću 27.4b mlrd. USD što je porast od 6% u odnosu na prošlu godinu.
Hermès je još uvijek u europskih Top 10 na 2. mjestu unatoč padu vrijednosti od 13% na 18.9 mlrd. Poznati nasljedni brend Chanel ja na 4. mjestu s porastom od 15% na skoro 9 mlrd. Opasnost i prijetnju europskoj dominaciji u ovom sektoru predstavljaju dva nova brenda u poretku, Michael Kors i Tiffany, koji dolaze s drugih kontinenata.
Što se tiče Applea, iako se AppleWatch pokazao kao iznimno popularan proizvod, uspjeh iPhonea 6 je glavni pokretač rasta vrijednosti Apple-a. Doreen Wang, voditeljica BrandZ-a u Millward Brown-u, ističe:
“Apple i dalje ‘posjeduje’ svoju kategoriju; pomoću inovacija i diferencijacije generira pravu dobit za potrošače. Apple zadovoljava i racionalne i emocionalne potrebe te čini život ugodnijim na zabavan i relevantan način. Jasno je što predstavlja i nikada ne prestaje osvježavati svoju poruku kako bi održao razliku koja ga čini toliko poželjnim."
Od ostalih europskih kontinentalnih brendova koji su bili uspješni ističe se diskontni trgovački lanac ALDI koji je demonstrirao snagu svoje povoljne ponude u teškim ekonomskim vremenima i povećao vrijednost brenda za 22% na 11 mlrd. USD. Rasli su i DHL (19% na 16.3 mlrd.) zahvaljujući brzom rastu u Kini te Deutsche Telekom i ING banka, oba za 18% na 33.8 odnosno 11.6 mlrd. DT rast zahvaljuje snažnoj izvedbi u SAD-a dok ING ostvaruje brzi rast nakon što je vratio dug nizozemskoj vladi šest mjeseci prije roka.
Jedan od četiri njemačka brenda u europskom Top 10, BMW, zauzima broj 4 s vrijednošću od 26.3 mlrd. nakon godine u kojoj je lansirao seriju 2 Active Tourer i nove modele serije 4.
Dok je prodaja rasla 9%, vrijednost brenda porasla je 2% što ugrubo odgovara ukupnom povećanju vrijednosti najvećih svjetskih brendova automobila
Ukupna vrijednost Top 100 globalnih brendova iznosi 3.3 bilijuna USD što je povećanje od 14% u odnosu na 2014. i 126% u odnosu na 2006. kada je poredak prvi puta objavljen.
David Roth iz WPP-a kaže:
“Vrijednost brendova je rasla snažno bez obzira na komplicirano desetljeće. Ovo je ključni trenutak za izgrađivanje brenda - sada smo na početku nove paradigme, novog normalnog; potrošači se mijenjaju. Zadnjih 10 godina vrednovanja brendova pokazuje da investiranje u kreiranje snažnih brendova osigurava nadmoćni povrat dioničarima.”