Ekonomix
620 prikaza

Biznis u krizi: Nitko živ ne kupuje privatne mlažnjake

Privatni mlažnjak Bombardier
Express
Proizvođači aviona našli su se u nezavidnoj poziciji - dramatično pada prodaja privatnih zrakoplova

Broker koji za ruskog klijenta pokušava prodati privati mlažnjak u nezgodnoj je situaciji. Naime, deset godina star Bombardier Global 5000 već neko vrijeme ne može prodati, unatoč tomu što mu je za tri milijuna dolara spustio cijenu i sad ga prodaje za 14 milijuna dolara. Novi, isti model košta više od 50 milijuna dolara, a popusti u avio industriji nisu česta pojava. 

Međutim, potražnja za privatnim zrakoplovima opada, prije svega zbog propadanja globalnog biznisa s naftom, jakog dolara, te problema na tržištima u razvoju. Problem bilježe i drugi modeli, kao što je Gulfstream G650, model za koji je do prije nekoliko godina postojala lista čekanja. 

Ukoliko ste htjeli Gulfstream G650 'preko reda' morali ste platiti deset milijuna dolara veću cijenu. U ovom trenutku polovan model Gulfstreama se može kupiti za 58 milijuna dolara, a oni strpljiviji bi mogli dočekati i pad cijene. 

Prodaja većih poslovnih mlažnjaka je počela s usponom Rusije, Brazila i ostalih zemalja u razvoju. Sada sa problemima koje te zemlje imaju, prodaja privatnih mlažnjaka je pala 16 posto 2015. godine, a u prvom kvartalu je iznosila svega 3,53 milijarde dolara. 

Kompanija Gulfstream je smanjila i proizvodnju i cijene, ali ne i za model G650. Novi model ovog mlažnjaka košta 70 milijuna dolara. Prosječna cijena aviona sada pada po stopi od 8-10 posto godišnje, dok je uobičajena stopa dvostruko manja. 

Razlika u cijeni polovnih  i novih modela je toliko velika da će broj onih koji kupuju nove avione sasvim sigurno drastično pasti.

(Newsweek.rs/Bloomberg)

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.