Agrokor je na koljenima i to je potpuno očito. Gotovo svakodnevno se otkrivaju neke nove malverzacije, ali tek povremeno se čuje kakav odjek će pad Agrokora imati na druge industrije. Već smo vidjeli da je Unex media, nekad najveća agencija za zakup i planiranje medija, podnijela zahtjev za stečajem zato što ih je Agrokor plaćao regresnim mjenicama koje nisu mogli naplatiti.
Novi podaci AdScannera, tvrtke za analizu TV oglašavanja, pokazuje veliki pad zakupa oglasa na hrvatskom TV tržištu.
"Za TV tržište bi bio očekivan rast od oko 4-5%, a sad je u padu od skoro 4% (gledano po broju emitiranja). Totalno hrvatsko tržište televizijskih oglasa je procijenjeno na 110-125m$ tako da ovaj pad od 4% znaci minus od otprilike 5 milijuna dolara ili čak i vise za cijelo tržište. TV kuće, ipak, ne trebaju paničariti, vjerujem da poduzimaju sve kako bi optimirali ponude ostalim oglašivačima", kazao je za Express Marin Ćurković, šef AdScannera.
Kad smo ga pitali je li riječ o nekom širem trendu unutar oglašivačke industrije, on nam je rekao da je zapravo riječ o prelijevanju Agrokorove krize. "Iako postoji generalan trend prebacivanja budžeta na digitalne medije, to svakako nije bas generalna situacija u retail / FMCG industriji s kojom se Agrokor bavi. Tu imamo često i do 90% udjela TV reklama među totalnim budžetima za reklamiranje. TV je izuzetno bitan u toj industriji i cak postoji globalni trend da se neke ogromne korporacije vraćaju TV-u nakon neuspješnih iskustava s digitalom", rekao nam je on.
Pojednostavljeno, Agrokor je u financijskim problemima i prvi koji se suočavaju s rezovima su oglašivački proračuni. Kad je riječ o ekonomskim teorijama u podlozi ovakvog pristupa Agrokoru, postoje dva mišljenja. Jedni kažu da je bolje trošiti novac kad poslovanje ide lošije, a u svrhu popravljanja krajnje bilance, dok drugi govore da je bolje trošiti novac kad su neka bolja vremena kako bi postala još bolja. Očito je za koji se pristup Agrokor odlučio.
Agrokor nije sam zaslužan za određeno smanjenje ulaganja u oglase, ali bi i tu mogli igrati ulogu. "U odnosu na ostalih 5000 reklama se može reći da je to isto djelomično posljedica Agrokorove krize jer kao što svi znamo i drugi oglašivači ovise o Agrokoru (pogotovo iz prehrambene industrije). Ipak, kraj godine je najbitnija sezona u reklamiranju i retaileri / FMCG oglašivači si ne mogu dopustiti da nisu prisutni na TV-u. Bit će jako zanimljivo promatrati da li i kako se Agrokor i ostali vraćaju na prošlogodišnju razinu ili cak možda kompenziraju nedostatak ove godine, što bi naravno bilo odlično za TV industriju", rekao nam je Ćurković.
Naravno, tek ostaje za vidjeti za kakvu strategiju će se odlučiti velike TV kuće, a pogotovo HRT koji se još i najlakše može natjecati zato što imaju dodatne izvore prihoda. Prvenstveno je riječ o pretplati, ali dobivaju i određeni novac izravno iz državnog proračuna. Posljednji put kad je Hrvatsku pogodila kriza HRT je gotovo ugušio ostale kuće rušenjem cijena oglasa pa je normalno za očekivati da će i ostale TV kuće pažljivo gledati što će se događati u skoroj budućnosti.