Ekonomix
747 prikaza

Jednostavni trikovi da ne kupujete stvari koje ne trebate

Djevojke se vraćaju iz šopinga
Thinkstock
Ako kad krenete u šoping završite s hrpom nepotrebnih stvari, znajte da niste jedini, ali i da postoji rješenje vaših problema

Jeste li se ikad bacili u emocionalnu kupovinu? Znate ono kad se nakon dugog dana ili nekih tegoba želite počastiti s nečim novim i lijepom. A sigurno ste čuli i za ljude koji su krenuli po četku za wc u Ikeu, da bi na kraju završili s toliko stvari da su morali spustiti zadnja sjedala kako bi im sve stalo unutra.

Ako su vam ovi scenariji poznati, možda je vrijeme da i sami razbijete ovu nepoželjnu naviku.

U knjizi 'Why We Buy: The Science of Shopping', autor Paco Underhill izumio je 'znanost šopinga', te detaljno opisuje kako poslodavci stvaraju okružja koja ljude potiču na kupovinu.

Mnoge od stvari o kojima Underhill piše mogu se obrnuti kako bi ljudima pomogli da se odupru kupovini, jer često funkcioniramo iz navike i impulzivno, a ako prepoznamo suptilne čimbenike koji promoviraju šoping, možemo iskoristiti dobivene informacije u našu korist, te kupovati pametno, piše Yahoo.

Iako su mnogi od ovih savjeta prilično očiti, treba zapamtiti da je vrlo važno i nevjerojatno teško shvatiti ono najočitije.

Sniženje, šoping | Author: Anto Magzan (PIXSELL) Anto Magzan (PIXSELL)

1. Nemojte koristiti košaricu ili kolica

Ako ste došli po dvije-tri stvari, nemojte uzeti košaru, jer ćete na taj način zaista uzeti samo ono po što ste došli.

2. Nemojte se zadržavati

Koliko vremena provedete u trgovini jedan je od najvažnijih čimbenika koji će odlučiti koliko ćete toga kupiti.

3. Ako ste žena, kupujte s muškarcem

Žena će potrošiti manje vremena u prodavaonici ako je s muškarcem nego ako je sama, s drugom ženom ili djecom.

4. Nemojte dodirivati ili probati

Mnoge impulse potiče upravo dodirivanje.

5. Kontrolirajte se kad ste u blizini blagajne

Mnogo impulzivnog šopinga odvija se na ovom mjestu, na kojem je strateški smješteno sve ono što vas mami na kupovinu.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.