Jeste li se ikad bacili u emocionalnu kupovinu? Znate ono kad se nakon dugog dana ili nekih tegoba želite počastiti s nečim novim i lijepom. A sigurno ste čuli i za ljude koji su krenuli po četku za wc u Ikeu, da bi na kraju završili s toliko stvari da su morali spustiti zadnja sjedala kako bi im sve stalo unutra.
Ako su vam ovi scenariji poznati, možda je vrijeme da i sami razbijete ovu nepoželjnu naviku.
U knjizi 'Why We Buy: The Science of Shopping', autor Paco Underhill izumio je 'znanost šopinga', te detaljno opisuje kako poslodavci stvaraju okružja koja ljude potiču na kupovinu.
Mnoge od stvari o kojima Underhill piše mogu se obrnuti kako bi ljudima pomogli da se odupru kupovini, jer često funkcioniramo iz navike i impulzivno, a ako prepoznamo suptilne čimbenike koji promoviraju šoping, možemo iskoristiti dobivene informacije u našu korist, te kupovati pametno, piše Yahoo.
Iako su mnogi od ovih savjeta prilično očiti, treba zapamtiti da je vrlo važno i nevjerojatno teško shvatiti ono najočitije.
1. Nemojte koristiti košaricu ili kolica
Ako ste došli po dvije-tri stvari, nemojte uzeti košaru, jer ćete na taj način zaista uzeti samo ono po što ste došli.
2. Nemojte se zadržavati
Koliko vremena provedete u trgovini jedan je od najvažnijih čimbenika koji će odlučiti koliko ćete toga kupiti.
3. Ako ste žena, kupujte s muškarcem
Žena će potrošiti manje vremena u prodavaonici ako je s muškarcem nego ako je sama, s drugom ženom ili djecom.
4. Nemojte dodirivati ili probati
Mnoge impulse potiče upravo dodirivanje.
5. Kontrolirajte se kad ste u blizini blagajne
Mnogo impulzivnog šopinga odvija se na ovom mjestu, na kojem je strateški smješteno sve ono što vas mami na kupovinu.