Ekonomix
665 prikaza

Kad najbolji radnik, bez posebnog razloga da otkaz, kriv je - šef!

Muškarac odnosi stvari s posla
Thinkstock
Kad najbolji radnik odluči dati otkaz, obično postoje vrlo dobri razlozi za to, koliko god on tvrdio suprotno

To je najgora noćna mora svakog poslodavca. Radnik koji voli svoj posao i izuzetno je dobar u njemu, odjednom da otkaz.

Kad ga poslodavac pita što je mogao učiniti da spriječi taj korak ili da ga učini sretnijim, radnik neće imati dobar odgovor, nego će u većini slučaja pružiti neku varijarciju na temu objašnjenja - "niste vi krivi, nego ja". No to nema veze s istinom.

Michael Lopp je autor nekoliko knjiga o menadžmentu i nedavno je pružio savršeni odgovor kojeg radnik ne želi reći šefu. Naime, radnik je očito skinuo svoj "štit" i otišao na razgovor za posao negdje drugdje, jer si je postavio (svjesno ili nesvjesno) nekoliko pitanja i shvatio da može biti i sretniji.

Prema Loppu, neke od stvari o kojima je radnik razmišljao su:

Jesam li sretan na sadašnjem poslu?

Volim li svojeg šefa? A kolege?

Ispunjava li me posao?

Učim li nove stvari?

Poštuju li me?

Rastem li?

Osjećam li da sam pošteno nagrađen za svoj trud?

Ide li ova organizacija/ekipa prema budućnosti?

Vjerujem li u njihovu viziju?

Vjerujem li vođama?

Ako najbolji radnik skine svoj "štit" i da otkaz, šef mora shvatiti da je on kriv, koliko god radnik to poricao.

"Može biti da je šef napravio veliku pogrešku prije nekoliko mjeseci ili malu, ali u najgorem mogućem trenutku. U svakom slučaju, jednostavno se nije dogodilo ono što je radnik očekivao i nisu se ispunila njegova očekivanja, pa kad se pojavila nova mogućnst - on je prihvatio posao", objašnjava Lopp.

Dakle, ako želite zadržati dobrog radnika, trebate biti svjesni da ne postoji jednostavno pravilo kako to učiniti, prenosi Business Insider.

Ali važno je konstantno komunicirati sa zaposlenicima i da im dajete nove, zanimljive zadatke, kako im ne bi bilo dosadno.

No najvažnije je da šefovi shvate da sve što oni rade i svaka odluka koju donesu može postati razlog zašto će njihov najbolji radnik odlučiti ostati ili otići.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.