Najnoviji film iz serijala "Zvjezdane staze" možda je najuspješnija premijera svih vremena, ali Disney u to ime traži od kinematografa veći dio prihoda nego inače. A zbog toga su mnogi odlučili biti kreativni pri smišljanju dodatnih načina kako zaraditi.
Jedan mali lanac kinematografa, Studio Movie Grill, tako nudi dnevni obrok na temu ratova zvijezda, a sigurno ste i sami uočili da nema prodavaonice ni kioska na kojem ne možete kupiti nešto inspirirano popularnim filmom.
Očekuje se da bi ovaj Disneyjev "rudnik zlata" mogao do kraja godine zaraditi oko 400 milijuna dolara, samo od prodaje karata. U kinima su organizirani filmski maratoni s "Ratovima zvijezda", koji bi mogli biti posebno popularni kad počnu praznici, a sve što kupite ima na sebi pečat poznatog filma, od paketa kokica do posebno dizajniranih kino ulaznica.
Jedan od najvećih lanaca kinematografa u SAD-u - Cinemark - hvali se da ima ekskluzivna prava za Sjevernu i Južnu Ameriku za prodaju tematskih 3-D naočala.
Koncesije su oduvijek najveći donosioc zarade kinematografa kad se počne prikazivati velik i dugoočekivani filmski hit, jer na taj način oni mogu zadržati velik udio zarade od pića i slatkiša koje prodaju.
A za svaku kartu koju prodaju, novce moraju podijeliti sa studiom. U ovom slučaju, Disneyju moraju dati čak 60 posto, iako inače ta svota iznosi 53 posto za sve filmove od 2008. godine.
Disney također zahtijeva da kinematografi film zadrže na velikim platnima minimalno četiri tjedna, što je dulje nego što bilo koji studio inače traži.
No budući da je Disney vlasnik franšiza nekih od najpopularnijih filmova, uključujući superjunake i animirani svijet Marvela i Pixara, nitko im se ne želi suprotstaviti i evenualno riskirati gubitak prava na buduća prikazivanja.
Kina pršte idejama
Nakon nekoliko razočaravajućih premijera i prikazivanja filmova od kojih se puno očekivalo, kinematografi su pod velikim pritiskom investitora da moraju smisliti načine kako tijekom praznika od "Ratova zvjezda" priskrbiti što više "kolača" za sve. No isto tako moraju osmisliti načine za dugoročni profit, tj. da ljudi nastave trošiti i nakon što jednom pogledaju film.
Neki su se tako dosjetili organiziranja privatnih partija u stilu "Ratova zvijezda" i korporacijskih team-building evenata u istom tonu.
Samo ovaj vikend, očekuje se da će film zaraditi 200 milijuna dolara, te možda nadmašiti 208 milijuna koje je "Jurski svijet" zaradio prvog vikenda prikazivanja ranije ove godine.
"Sila se budi" je zaradila više od 100 milijuna pretprodajom karata, i to mjesec dana prije premijere, čime su potukli sve rekorde, a mnogi očekuju i da će nadmašiti najpopularniji film u povijesti - "Avatar", koji je na globanoj razini zaradio 2.8 milijardi dolara.
A možda je najzanimljiviju ideju osmislio Alamo Drafthouse, popularno nezavisno kino u Teksasu, u kojem će se održavati natjecanje izdržljivosti za sedam obožavatelja, koje će početi u 4 sata ujutro i tijekom kojeg će se prikazivati svih šest filmova koji će se ponavljati sve dok i posljednji gledatelj ne zaspe.
Pobjednik će dobiti kartice i umjetnine "Ratova zvijezda", sedam godina besplatnih kino ulaznica i besplatne karte i sjedala s njihovim imenima, piše Washington Post.