MOL u sljedećih pet godina namjerava u poslovanje uložiti dvije milijarde dolara, a koliko se može iščitati iz onoga što je mađarska naftno-plinska kompanija sve namjerava napraviti s tim novcem, u tim planovima nema ni Siska ni Rijeke. Hina je prenijela priopćenje šefa Uprave i glavnog izvršnog direktora MOL Grupe Zsolta Hernadija koji kaže da će se u rafinerijskom poslovanju MOL će nastaviti fokusirati na poboljšanja učinkovitosti i implementaciju inicijativa programa Next Downstream (2015. – 2017.). MOL planira uložiti 80-130 milijuna dolara u rafinerije u Mađarskoj i Slovačkoj s ciljem povećanja fleksibilnosti proizvodnje propilena i maziva.
Također navodi da je za razvoj svog petrokemijskog poslovanja do 2021. godine MOL izdvojio 1,9 milijardi dolara, te da će kroz sljedećih pet godina fokus biti na poboljšanju prinosa od propilena i ulaganju u atraktivne derivate propilena. Odnosno, MOL Grupa uložit će više od 500 milijuna dolara u pogone za parno krekiranje u Mađarskoj i Slovačkoj. Što se tiče mreže benzinskih stanica, MOL se tu planira širiti preuzimanjima, ali samo "izvan tri ključna tržišta: mađarskog, slovačkog i hrvatskog". Sve skupa, navodi Hernadi, od 2 milijarde dolara za organske kapitalne investicije u razdoblju od 2017. do 2021., približno 35 posto izdvojit će se za istraživanje s fokusom na regiju SIE, Pakistan i Norvešku, a 45 posto za razvojne projekte u SIE, Velikoj Britaniji, Pakistanu, Kazahstanu te polju Baitugan u Rusiji.
Ostaje oko 20 posto, odnosno otprilike 400 milijuna dolara kroz pet godina. A to znači da je sve izvjesnije da je Express.hr točno predvidio kad je prošlog mjeseca pisao da MOL planira gasiti i sisačku i riječku rafineriju. Predrag Sekulić, čelnik sindikata Nova solidarnost i šef stožera za obranu sisačke rafinerije, tada je izjavio da MOL obećava ulaganje od 150 milijuna eura u Sisak, kako bi osigurali druge namjene osim prerađivanja sirove nafte. Opcije su logistički centar i/ili postrojenje za biogorivo, ali Sekulić u to nije vjerovao. O modernizaciji riječke rafinerije ne previše davno navodilo se da bi to koštalo nekih 400 milijuna eura. A to su, kad se sve zbroji, iznosipuno veći od preostalih 400 milijuna dolara, odnosno preostalih 20 posto od iznosa od 2 milijarde dolara.
Tadašnji ministar gospodarstva Tomislav Panenić za 24sata prošlog je mjeseca stanje predočio vrlo dramatično. "U dokumentima su već definirali zatvaranje rafinerije u Sisku. Navedeno je da će zato modernizirati rafineriju u Rijeci, ali se bojim da je to samo izlika za zatvaranje Siska. Nakon Siska pitam se što će biti s rafinerijom u Rijeci. Ona nije ekonomski interes MOL-a s obzirom na to da imaju svoje modernizirane rafinerije u Mađarskoj i Slovačkoj. Kad se zatvori i rafinerija u Bosanskom Brodu, oni će biti apsolutni gospodari. Žao mi je što se u hrvatskoj politici to ne vidi, pozivam sve stranke da osude takvo ponašanje" rekao je Panenić.
Uz logičnu pretpostavku da je upućen u zbivanja, 24sata je tada naveo da bi Hrvatska, posljedično, izgubila 1250 radnih mjesta i strateške objekte, te da bi Hrvatska postala izvoznik sirove nafte u Mađarsku, koju bi MOL onda vraćao u Hrvatsku nakon prerade u svojim moderniziranm rafinerijama. Trinaest godina je prošlo od ugovora kojim se MOL obavezao uložiti u rafinerije u Sisku i Rijeci, te dalje razvijati Inu nakon što su inicijalno kupili 25 posto plus jednu dionicu. Prije 10 godina, još u eri Ive Sanadera, MOL se busao u prsa da u Sisak i Rijeku planira uložiti milijardu eura, od čega do danas nije ostalo niti slova.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
sta je tu cudno ,ina im je smetala ,i sad ce je zatvoriti ,,drzavu obogaljiti ,,narod na ulicu ,, i stvoriti robove u hrvatskoj ,,bravoooo hrvatski domoljubi