Ekonomix
531 prikaza

Najmoćniji brendovi u Hrvatskoj započeli bitku za prevlast na internetu

Shopping centar
Thinkstock
Osim H&M-a početkom ožujka svoj web shop otvorila je i grupacija Inditex čime je njihovih osam brendova Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home i Uterqüe postalo dostupno i online

Svjetski modni lanac H&M posljednjeg je dana ožujka napokon je predstavio svoj web shop i hrvatskom tržištu. Ponuda H&M Onlinea shopa ista je kao i u trgovinama, ali osim odjeće i modnih dodataka domaćem tržištu prvi put su predstavili i H&M Home, sa sezonskim izborom proizvoda za uređenje doma.

Osim H&M-a početkom ožujka svoj web shop otvorila je i grupacija Inditex čime je njihovih osam brendova Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home i Uterqüe postalo dostupno i online. Riječ je o grupaciji koja trenutačno ima više od sedam tisuća trgovina na 88 tržišta diljem svijeta, a njihovi brendovi se prodaju putem interneta na 32 tržišta. Ovim potezom su po prvi put domaćem tržištu predstavili svoj accessories brend Uterqüe, koji na web shopu nudi proizvode iz šest kategorija- torbe, obuća, bižuterija, accessories, odjeće i proizvoda od kože. Baš kao i u H&M-u Zara, Pull & Bear, Massimo Dutti, Bershka te Stradivarius, koji već imaju fizičke trgovine prodavat će iste proizvode koje imaju u asortimanu i putem web shopa i to s potpuno istim cijenama kao u trgovinama.

Kupci mogu birati između dostave na kućnu adresu ili da im se naručena roba dostavi u trgovinu po vlastitom izboru. Iz Inditexa naglašavaju kako će kupci moći pokupiti i odmah vratiti neželjene stavke u trgovine u koje im je roba stigla, ili putem pošte naruče li ju na kućnu adresu.  No nisu samo globalni lideri krenuli u bitku za online kupce iz Hrvatske. Učinio je to prvog ponedjeljka u travnju i najveći domaći koncern, Agrokor Ivice Todorića. Njegova Abrakadabra ne samo da je zamišljena kao najveća domaća online trgovina, već njezino lansiranje u praksi označava transformaciju tog hravtskog trgovca u online retail kompaniju, ali i jasno ocrtava smjer kojim će konkurencija morati čim žurnije krenuti, donosi poslovni.hr.

Da misle ozbiljno dokazuju i prve brojke - u samom startu ponudit će više od 100.000 proizvoda tisuću dobavljača.  No bum online shopova u Hrvatskoj time ne završava. Utrku za prevlast neće propustiti ni planetarno obožavana Ikea. Švedska robna kuća svoj će web shop pokrenuti na ljeto, točnije do kraja ove poslovne godine koja u toj kompaniji do 31. kolovoza. "Glavni cilj je učiniti Ikea proizvode što dostupnijima velikom broju ljudi. Mnogo naših kupaca u Hrvatskoj stanuje daleko od zagrebačke robne kuće i zato im želimo pružiti mogućnosti online kupovii tako im olakšati pristup našem  asortimanu. Uz to, online prodaja nadopunit će iskustvo naših kupaca koji će, osim u obiteljskom izlasku u robnu kuću Ikea, odsad u kupovini moći uživati i iz udobnosti svoga doma", pojasnio je Igor Štefanac, PR menadžer Ikee Hrvatska.

Inače Ikea je pilot projekt online prodaje pokrenula prvi puta u Velikoj Britaniji i tamo udio web prodaje u ukupnom prometu iznosi 13 posto. Web shopove imaju u  15 zemalja, a prosječni udio online prodaje iznosi 6 posto od ukupnog prometa tih zemalja. "U industriji maloprodaje, rasprava koja počiva na dvojbi između online i offline prodaje, davno je završila. Jasno je kako je potrebno fokusirati se na povezivanje više kanala koji potrošaču i nadalje omogućuju da tradicionalni način kupovine iskusi odlaskom u robnu kuću, ali mu je pritom osigurana i online podrška koja mu može pomoći u različitim fazama prilikom donošenja odluke o kupovini. Naš cilj je kreirati rješenje koje će kupce poduprijeti u tom procesu, integracijom prodajnih kanala prilikom razmatranja te tijekom i nakon obavljene kupovine", tvrdi Štefanac.

Napominje kako postoji niz mogućnosti i pogodnosti za kupce koje slijede iz takvog načina organizacije poslovanja - od mogućnosti pregleda video instrukcija za sastavljanje namještaja do dijeljenja fotografija konačnog proizvoda smještenog u svome domu te uvažavanja recenzija ostalih kupaca od strane kompanije jer te povratne informacije mogu biti korisne za daljnji razvoj proizvoda. "Tradicionalne maloprodajne kompanije razvijaju se na isti način kao što su se razvijale turističke agencije prije desetljeća. Treba nam netko tko će nam u jednome trenutku reći kako je putovanje koje smo kupili online dobar odabir za nas. Turističke agencije tako su počele pružati podršku online potrošačima pristupom koji je 'ljudskiji' poput već spomenutih recenzija drugih korisnika, pozivni centar dostupan tijekom 24 sata i slično", zaključuje Štefanac.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.