Ekonomix
2353 prikaza

Proizvodnju našeg brenda trebalo bi iz Kine preseliti u Hrvatsku

Električne cigarete
Davor Puklavec (PIXSELL)
U Hrvatskoj se tržište procjenjuje na manje od 10 mil. €, korisnici čine oko 5% od broja pušača

Preseljenje proizvodnje e-cigareta u Hrvatsku višestruko bi nam se isplatilo, samo kad bi ih hrvatska država konačno regulirala. Kina, naime, nije više obećana zemlja po pitanju proizvodnje, dok bi se iz Hrvatske odvijao i nesmetani izvoz na unutarnje tržište EU, pogotovo Veliku Britaniju gdje e-cigarete čine već 10% tržišta, kaže Saša Lončar, direktor i vlasnik grupacije Intonat s HGspotom, SPsistemima i Virginijom White u portfelju, koja zbog nepostojanja zakona i jasnih pravila za taj proizvod, prvi hrvatski brend e-cigareta i e-tekućina Virginia White već nekoliko godina proizvodi u Kini.

U intervjuu Večernjem listu, Lončar govori kakva su mu očekivanja po pitanju daljnje proizvodnje e-cigareta...

Koliki je potencijal rasta tržišta e-cigareta u Hrvatskoj i svijetu?

U Velikoj Britaniji, primjerice, e-cigaretom se koristi svaki deseti pušač te sam siguran sam da s kvalitetnim informiranjem o proizvodu te benefitima za zdravlje korisnika e-cigareta ima siguran prostor na tržištu. Samo u SAD-u vrijednost industrije e-cigareta lani je procijenjena je na 3,7 mlrd. dolara. U Hrvatskoj se tržište procjenjuje na manje od 10 mil. €, korisnici čine oko 5% od broja pušača, s tendencijom značajnog rasta.

Kako gledate na skorašnji zakon o duhanskim proizvodima koji, čini se, ipak nije naklonjen e-cigaretama jer uvodi niz restrikcija unatoč istraživanjima koja im idu u korist?

Već neko vrijeme nalazimo se u međuprostoru, što utječe na poslovanje i odluke o razvoju proizvoda. Prema istraživanju Public Health England, e-cigarete su oko 95% manje štetne od duhanskih cigareta i na tom se tržištu pripisuju i kao lijek u prestanku konzumacije duhana. No regulacija je različita od tržišta do tržišta. U SAD-u se bez problema reklamiraju na TV-u i zastupaju ih hollywoodske zvijezde – poput Leonarda DiCaprija, u Velikoj Britaniji i u reklamama na stadionima tijekom utakmica Premier lige, dok u Hrvatskoj ni danas ne postoji zakon kojim bi se reklamiranje ovog proizvoda reguliralo – bilo pozitivno ili negativno.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.