Ekonomix
482 prikaza

Turisti 60+, generacije Y i Z, te srednja klasa mijenjaju trendove u turizmu

Kupanje na Morskim orguljama
Filip Brala (PIXSELL)
Tehnološki napredak donosi poboljšanja uvjeta i doživljaja putovanja u čemu se 'kristaliziraju' tri snažno povezana trenda: tehnološka (r)evolucija, digitalni kanali i nova 'loyalty' rješenja

U svjetskom turizmu trendovi su pozitivni te se očekuje njegov daljnji rast, no svi koji kreiraju ponudu i potražnju trebali bi uvažiti promjene ljudskih navika koje itekako (pre)oblikuju globalnu ekonomiju i budućnost turizma, a predvode ih turisti 60+, generacija Y i Z te rastuća srednja klasa, poručuju iz konzultantske tvrtke Horwath HTL.

Horwath HTL 'identificirao' je naime, kako ističu iz njegovog zagrebačkog ureda, globalne nove velike trendove potražnje i ponude u turističkom sektoru koji će u srednjem i dugom roku utjecati na razvoj turizma i promijeniti njegovu sliku kakvu danas poznajemo.

Predvodnici promjena stariji od 60, generacije Y i Z te srednja klasa

Promjene u potražnji starijih turista vežu se uz rast onih iznad 60 godina kojih je prošle godine bilo 12 posto u svjetskoj populaciji, a po procjenama do 2050. moglo bi ih biti 21 posto. Kako im raste razina raspoloživog dohotka, padaju obveze u kućanstvu i relativno su dobra zdravlja, od njih se očekuje najveća potrošnja u usporedbi sa svim ostalim segmentima turista koji putuju na odmor.

Za generacija Y (poznatu i kao Milenijalci) te generaciju Z (poznatu i kao iGen) napominju da su već poznati u turističkom sektoru kao sadašnji i budući generatori prihoda te će prema procjenama predstavljati 50 posto ukupnog broja putnika do 2025., s time da se najveće promjene očekuju od generacije Z (6-20 godina starosti) jer njihov životni stil i okruženje još se radikalnije mijenja nego je bio slučaj sa generacijom Y (nakon generacije X).

"Generacija Z potpuno se razlikuje od generacije Y, jer oni imaju još lakši pristup informacijama, dinamičniji stil života, uključujući i više putovanja, dosta se obrazuju i, što je možda najvažnije, brzo usvajaju promjene i brže troše te su upravo oni tržišni segment koji će diktirati pravila igre u idućih 20 do 30 godina te otvoriti nove poslovne prilike", ističe partner u Horwath HTL-u Emanuel Tutek.

Srednja klasa i njezin rast do 2030, trebao bi pak dovesti do toga da ih bude gotovo 5 milijardi od čega će dvije trećine dolaziti iz regije Azija-Pacifik, te bi mogli biti jedan od glavnih izvora prihoda u turizmu.

Ponuda pod utjecajem tehnološke (r)evolucije, digitalizacije i 'loyalty' rješenja

"Ponuda turističke industrije u svijetu 'neće dobro proći' ako ne uvaži nove trendove potražnje za što je najbolji primjer generacije Y i Z koje oblikuju, ali su i oblikovane tehnološkim napretkom", kažu iz Horwatha HTL.

Tehnološki napredak donosi poboljšanja uvjeta i doživljaja putovanja u čemu se 'kristaliziraju' tri snažno povezana trenda: tehnološka (r)evolucija, digitalni kanali i nova 'loyalty' rješenja.

"Tehnološke inovacije koje se danas mogu pronaći ponegdje postat će standard u turizmu diljem svijeta, dok je digitalizacija već prisutna u promjeni tradicionalnog poslovanja putem digitalnih kanala koji 'rastu', pogotovo SoMo (Social+Mobile)", naglašava Tutek iz Horwatha HTL ocjenjujući da je mobilnost trend koji je ove godine potpuno zavladao turizmom u području pretraživanja, a do 2017. očekuje se da će 30 posto online turističke vrijednosti biti stvoreno na mobilnim platformama.

Digitalne inovacije i analitički alati omogućuju tvrtkama uključivanje potrošača i povećanje razine interaktivnosti, a time i stvaranje nove vrste programa vjernosti ili 'loyalty', pri čemu fizičke kartice za skupljanje bodova izumiru te ih zamjenjuju druga inovativna rješenja.

Je li Hrvatska spremna?

Iz Horwatha ističu da će se ti trendovi, s obzirom da se turizam digitalizacijom globalizira, imati veliki utjecaj i na hrvatski turizam kojemu su kao i drugima brzina promjena jedan od najvećih izazova te je stoga proaktivno planiranje i agilnost kompanija, uz spremnost na promjenu glavni preduvjet dugoročno održivog poslovanja.

"Globalne promjene su nam donedavno išle na ruku pa je pojedini video s ljepotama hrvatske i nezaboravnim iskustvima našeg gosta postao viralan, a naši smještajni kapaciteti su se pojavili u velikom izlogu booking.com digitalnog kanala. Ako tome dodamo i kombinaciju ostalih eksternih faktora s efektima prelijevanja turističkog prometa dolazimo do konačnog rezultata koji pokazuje kako naš turizam 'ni kriv ni dužan' raste znatno preko plana pa je izuzetno važno da pozitivni primjeri razvoja i prilagodbe globalnim trendovima, kao što su nova komunikacijska platforma HTZ-a ili međunarodno konkurenti proizvodi Maistre, budu lokalni primjer ostalim dionicima u turizmu", zaključuju iz te kuće.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.