Hrvatska se po udjelu poduzeća, od onih koja se oslanjaju na internetsku prodaju, nalazi pri vrhu liste članica EU koje pritom koriste vlastitu internetsku stranicu ili aplikaciju, dok je s druge strane na začelju kada je u pitanju prodaja proizvoda i usluga putem platformi za internetsku prodaju, pokazuju podaci Eurostata.
Od ukupnog broja poduzeća iz EU s najmanje 10 zaposlenih, njih 16 posto je u 2016. godini zaprimilo narudžbe putem internetske stranice ili aplikacije za internetsku prodaju, navodi se u Eurostatovom izvješću.
Pritom među njima korištenje vlastite internetske stranice ili aplikacije uvelike dominira, pa njih 85 posto prodaje proizvode i usluge tim putem. S druge strane, gotovo četiri od deset poduzetnika, odnosno 39 posto, svoje proizvode i usluge nudi putem jedne od platformi za internetsku trgovinu.
Internetska prodaja uključuje i onu individualnim potrošačima kao i drugim poduzećima, napominju iz statističkog ureda.
Među zemljama članicama EU, najviši udio poduzeća koja za prodaju koriste vlastitu internetsku stranicu ili aplikaciju zabilježen je u Češkoj, 98 posto, zatim Slovačkoj i Finskoj, u obje 97 posto, dok s 96 posto slijede Hrvatska i Island.
Najmanji pak udio bilježe Slovenija, 64 posto, te Njemačka i Luksemburg, obje 75 posto.
Kada su u pitanju poduzeća koja se oslanjaju na prodaju putem interneta, a svoje proizvode i usluge prodaju putem servisa za internetsku prodaju, njihov najviši udio ostvaruje Italija, 54 posto, zatim Njemačka, 52 posto, te Austrija i Poljska, obje 47 posto.
S druge strane, taj udio je najmanji u Češkoj, Hrvatskoj i Finskoj, u svima po 14 posto, navode iz Eurostata.
Prema podacima Eurostata, u Hrvatskoj je 2016. godine svaka sedma kompanija, odnosno njih 14 posto, prodavala proizvode i usluge putem interneta, a 71 posto poduzeća imalo je internetsku stranicu.