Ekonomix
3144 prikaza

Zadar je spreman za Alibabu, ali mora se uključiti i država

Luka Gaženica
Dino Stanin (PIXSELL)
Zadar je idealan za ono što Alibabi treba, a gradili bi distribucijski centar

Mogući dolazak Alibabe, druge najveće online trgovine na svijetu nakon Amazona u Hrvatsku, točnije Zadar vijest je koja bi trebala zainteresirati ne samo lokalnu zajednicu, već i državne institucije.

Alibaba je naime zainteresirana za izgradnju distribucijskog centra u Zadru, koji za to ima strateški savršenu lokaciju i infrastrukturu, ali ideja je još daleko od realizacije. Lobist David Lekaj, koji je prije dvije godine prvi put počeo pregovarati s ljudima iz Alibabe kaže kako im je projekt prezentiran u Kini, ali još se čeka njihov dolazak kako bi na licu mjesta vidjeli ponudu.

"Tehnički tim iz Alibabe tek treba doći u Zadar provjeriti kako to sve izgleda. Mi smo njima sve prezentirali u njihovom uredu u Kini i bili su jako zadovoljni s onim što su od nas čuli. To se ne može dogoditi preko noći i tako veliku investiciju s tako velikom kompanijom nije lako dobiti niti dovesti negdje, ali mislim da imamo šanse", ističe Lekaj.

Zadar je, kaže Lekaj, idealan za ono što Alibabi na ovom području treba. Zadar ima teretnu i putničku luku, zračnu luku s međunarodnim prometom, željeznicu i autocestu koja doslovno ide direktno do luke Gaženica. 

"Iako je Alibabi prioritet distribucijski centar njih zanima i filmska industrija i izgradnja filmskih studija o čemu smo također razgovarali i jako su zainteresirani da zbog istih razloga zbog kojih bi gradili distribucijski centar krenu u izgradnju filmskih studija. O toj sam ideji razgovarao i s Radom Šerbedžijom koji podržava ideju", kaže Lekaj.

Međutim, da bi se ovako velika i važna investicija dogodila, država, odnosno vlada mora biti jako uključena u ovaj projekt. Kako doznajemo, njihov angažman još uvijek nije na onoj razini na kojoj bi trebao biti, a kiks Hrvatske čeka Mađarska koja je već primila tim iz Alibabe na pregovore i to na čelu s predsjednikom Viktorom Orbanom. S druge strane, Zadar u odnosu na Mađare ima veliku prednost, a to je morski promet kojeg u Mađarskoj nema.

Realizacija ovog projekta, ukoliko bi se dogovorio, ne bi trajala dugo jer Zadar je infrastrukturno praktički spreman za posao. Osim Alibabe, ne treba spominjati koliko bi se i drugih investicija privuklo dolaskom takvog globalnog igrača, pete najvrijednije kompanije na svijetu koja u ovom dijelu Europe traži partnera što bi, uz podršku institucija, Hrvatska mogla vrlo lako postati.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.