Specifikacije rada: “Zagrljaj fašizma dugo nije bio čvršći”, 2018., Oliver Frljić (r. 1976.), digitalni otisak na ceradi, 193cm x 300 cm, drvena konstrukcija, ručna dorada. Na državni praznik Republike Hrvatske, na Dan antifašističke borbe, HNK u Zagrebu prigodno je osvanuo ukrašen radom redatelja Olivera Frljića.
Kako se navodi u saopćenju, dvije ikone hrvatske desnice kroz ovaj su umjetnički rad izmješteni iz ideološkog polja u kojem primarno operiraju i premješteni u prostor umjetničke slobode u kojem toliko gorljivo žele biti nezaobilazno prisutni. Umjesto relativizacije vrednota antifašističke borbe, što predstavlja bitnu odrednicu njihova javnog djelovanja, ovdje su jednostavnom metodom slobodne satiričke didaktike stavljeni u kontekst njihova zagovaranja.
„Njegove različite konotacije - od zagrljaja Hasanbegovića i Bujanca, uvijek vjernog glasnogovornika, do zagrljaja fašizacije koji sve čvršće steže hrvatsko društvo - ostavljaju različite intrpretativne mogućnosti. One su dodatno proširene prostorom na kojem je rad privremeno izložen i gdje funkcionira kao svojevrsna intervencija u konkretni javni i urbani fizički prostor, ali i onaj paralelni kulturni, povijesni, simbolički opterećen prostor. Postavljen na ulaz u zagrebački HNK, onaj isti u kojem Bujanec vjerojatno nikad nije bio, a Hasanbegović obavlja funkciju člana Kazališnog vijeća, na nekadašnjem Trgu maršala Tita, kojem je upravo Hasanbegović promijenio ime, ‘Zagrljaj fašizma dugo nije bio čvršći’ ujedno i komemorira prvu konkretnu žrtvu Hasanbegovićeva brisanja antifašizma iz kolektivnog sjećanja. Ali u isto vrijeme on predstavlja i materijalizaciju otpora nametnutom kolektivnom zaboravu i simboličkom nasilju. Rad postavlja i pitanje kakav antifašizam nam treba danas. Onaj sveden na folklor Narodnooslobodilačke borbe ili pak onaj koji prati mutacije suvremenog fašizma u tkivu demokratskih institucija“, poručio je Frljić.
Time je redatelj zaokružio cijelu kompleksnost djelovanja vrlo udaljene političke desnice u Zagrebu u posljednjih godinu dana. Od mijenjanja imena trgu ispred zgrade HNK, preko ulaska Zlatka Hasanbegovića u Kazališno vijeće HNK, čime su glumci ogorčeni, do imenovanja Ane Lederer iz Hasanbegovićeve stranke za pročelnicu za kulturu Grada Zagreba.
Povodom njenog imenovanja mnogi su primijetili da je Lederer, iako nominalno na natječaju, izabrana nakon što su Hasanbegovićevi i Brune Esih „Neovisni za Hrvatsku“ pristali na privatizaciju GNK Dinamo pod određenima uvjetima, izašavši time u susret Milanu Bandiću i njegovoj stranci, a čemu su se prije toga protivili. Kritičari tog političkog čina optužili su Hasanbegovića i Esih da su politički trgovali Dinamom kako bi dobili imenovanje Ane Lederer za pročelnicu za kulturu Grada Zagrba.
Lederer je kratko nakon imenovanja optužila Oliver Frljića da „mrzi sve i svakoga što ima veze s hrvatskom državom“, a aktualnu intendanticu HNK nazvala je „samopromotoricom“. Zanimljivo je da je i Lederer prije nekoliko godina bila intendantica, ali vrlo kratko, s lošim rezultatima posjećenosti i nizom optužbi financijske prirode u vezi HNK, dok sadašnje vodstvo HNK obara rekorde posjećenosti predstava.
Frljić joj nije ostao dužan: „Nadam se da će najbliža suradnica osvjedočenog ustašofila Zlatka Hasanbegovića i ponosna gošća emisije urednika koji je usluge prostitutki plaćao kokainom, a u mladosti veselo pozirao s kukastim križem na ruci – Velimira Bujanca – objasniti na čemu temelji izjavu o mojoj galopirajućoj mržnji 'na sve i svakog što ima veze s Hrvatskom'. Također bih je podsjetio da u svojoj paskvili nije nimalo originalna. Emir Hadžihafizbegović, glumac i autor ratnohuškačke drame 'Godine prevare', već me napao da mrzim sve tri BH konfesije, a zamjenik srbijanskog ministra kulture Bratislava Petkovića Dragan Kolarević optužio me je da sam srbomrzac. Nadam se da se Lederer dobro osjeća u ovako mješovitom nacionalnom društvu s kojim dijeli isti instrumentarij za eliminaciju političkih neistomišljenika.“
Bila je riječ o izjavi za Večernji list za koji je Frljić rekao i ovo: „A kad smo kod nacije, poručio bih pročelnici da mi ova vrsta smokvina lista, kojom skriva svoju nekompetentnost i privatizaciju javnih funkcija koje obavlja i koje je obavljala, ne treba. Naciju ostavljam onima koji nemaju ništa bolje čime bi se mogli legitimirati. A Ledereričinu 'malograđansku ljubav spram hrvatstva' ostavljam istoimenoj Krležinoj analizi: 'Riječ je o ljubavi Hrvata za hrvatski narod, i to o ljubavi koju za sebe svojata jedan sloj malograđana.“
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Frljic Dani idu,Ali ne I godine
Oni se grla javno ovako , a što mislite kako se grle kada su sami .Samo je pitanje tko je Daviša a tko Primiša. Ili se svake runde mijenjaju , da jednoga guza previše ne boli. ... prikaži još!za previše ne boli.