Kultura
5726 prikaza

Ležim sjeban, u pitanju je kvar, stavija sam čepić u čmar

TBF
1/3
Nel Pavletić (PIXSELL)
Saša Antić novim singlom opet podiže letvicu, i za svoj alter ego Alejandro Buendija i za svoj TBF

Sve što vam može zatrebati od TBF-a naći ćete na šest studijskih albuma. Ukupno 70-ak pjesama, barem svaka treća antologijska, uz još bolje prosjeke u središnjim etapama karijere koje su TBF-ovci velemajstorski obilježili albumima "Maxon Universal" i "Galerija Tutnplok". Iz tog razdoblja izašle su "Nostalgična", "Heroyix", "Bog i zemljani", "Esej", "Alles gut", "Ne znam šta bi reka", "Fantastična", "Đita", "Data", "Intropatija" i "Smak svita", monumentalan opus s kojim je TBF trajno upisan među najvažnije domaće bendove.

U svaki vers i svaku rimu utisnut je autorski pečat Saše Antića, najjačeg pjesnika među hrvatskim reperima i najvećeg splitskog kroničara nakon Smoje. Kad sve radi optimalno, čini se kao da je mozak operacije telepatski povezan s ekipom, ali polagana priprema i objavljivanje TBF-ovih albuma u četvorogodišnjim ciklusima uvijek su ostavljali prostora i vremena da se Sašin reperski alter ego Alejandro Buendija malo izmakne u stranu i napravi poneki solo đir.

TBF, Saša Antić | Author: Igor Kralj/PIXSELL Igor Kralj/PIXSELL

Premda je jedini samostalni album "Pepermint" izbacio još 2007. i vrlo brzo ga zapostavio zbog zahuktalih priprema za promociju "Galerije Tutnplok", u nastavku paralelne karijere je iz raznih gostovanja i brojnih frendovskih kolaboracija izvlačio vrhunske pjesme koje su slušatelja iznova podsjećale kako njegova pjesnička antologija ne završava na izdanjima TBF-a.

Kad je išao na reperske ekskurzije, obično se najbolje razumio s producentima i beatmakerima koji su se dragovoljno zakopali u underground te tako ostali izvan dometa nezaustavljive estradizacije domaćeg hip-hopa. Sa Sinestetom je snimio "Zidjan", briljantno sarkastičnu analizu stanja uma i nezajažljivih apetita lokalnih šampiona divlje gradnje. Sa Sleepgolferom je napravio moćnu pjesmu "Uvik kontra", poslije prearanžiranu za TBF, danas nezaobilaznu u koncertnom repertoaru benda.

Noviji primjer Sašine autorske svestranosti trebala je dati pjesma "Vođa", puštena u promet kao najavni singl za prošlogodišnji drugi album splitskog ska punk sastava Justin’s Johnson. U fenomenalno pogođenim i kod nas uvijek aktualnim stihovima:

Žare Batinović Živa legenda Kultura 'Za Olivera sam mislija da je đubre, kad ono...'

"Traži se neko svima po volji / da nas povede u svit bolji / traži se muž, traži se žena / da je pratimo kao sjena / da nas inficira nekom idejom / pa da parole pišemo sprejom / traži se neko da nas digne / da smo atento kada migne / traži se kralj / traži se luda / da nas povede bilo kuda" bilo je force za pravi alter rokerski hit kakav odavno nismo imali.

Međutim, Justin’s Johnson je previše zabrljao s albumom, izdavač je zbog neispunjenih očekivanja odustao od ambicioznije promocije, nije bilo love za spot, pa je nesuđeni "Vođa" do danas skupio jedva tri tisuće YouTube klikova. Autoru koji je u nedavnoj prošlosti s Leom Deklevom osvojio Porin za hit godine "Dogodila se ljubav", a u opuštenoj zafrkanciji s Antom Cashom i Zoranom Vakulom napravio još jedan nezaobilazan hit za ljetnu žegu, kombinacija s Justin’s Johnson donijela je samo neobjašnjiv paradoks.

Vrhunska pjesma, a nikakav odjek. Malo više pozornosti privukao je novi splitski disco funk projekt 100 Baltazara u koji se Saša umiješao kao producent, uz još jedan vrlo dobar reperski ulet na pjesmi "4 zida", a najveći publicitet u posljednje dvije-tri godine očekivano je dobio njegov angažman na impresivnom povratničkom singlu Josipe Lisac "Tu", koji još čeka pakiranje za album. Saša Antić je zaslužan i za dvije ponajbolje domaće pjesme objavljene ovoga glazbeno sušnog ljeta, "Čepić" i "Glavom u prsi (ka Zidane)".

TBF | Author: Nel Pavletić/PIXSELL Nel Pavletić/PIXSELL

U čudno naelektriziranoj atmosferi, gdje iz popularne glazbe momentalno izvire više politički obojenih afera i ideoloških prepucavanja nego friških ljetnih hitova, Sašini najnoviji radovi imaju posebnu vrijednost. "Glavom u prsi (ka Zidane)" rezultat je obnovljene suradnje s dugovječnim pulskim indie funk rock bendom Dogma.

Dok je njihov prethodni susret u "Trudiš se da budeš" iz 2012. uglavnom bio na razini prijateljskog druženja, nova zajednička pjesma zvuči kao pun pogodak, dakako puno važniji za predugo i nepravedno zapostavljenu Dogmu nego za sveprisutnog Antića. Ispod naslova koji nepogrešivo evocira onaj čuveni privatni obračun Zinedinea Zidanea i Marca Materrazija u finalu SP-a 2006., pa se može ubaciti i među beskrajne ćakule o nogometu, zapravo se vrti puno ozbiljnija poruka na tragu "Heroyixa" i "Uvik kontra".

Iz raspjevanog refrena: "Glavom u prsi ka Zidane, rimom u glavu, to jedino znam" neće ispasti ultimativni hit za trap generaciju koja ima posve različite interese i drugačiji popis favorita, ali će izvrsna kombinacija s Dogmom podastrijeti još jedan dokaz da Saša ne posustaje ni kad se najteži dani protegnu u najteže godine.

Štovatelji Tita na proslavi Dana mladosti u Kumrovcu Zakletva Titu Life Tko se srami pionira? Desni političari tvrde da se toga uopće ne sjećaju

Novi singl Alejandra Buendije "Čepić" nije samo superiorna najava za dugo priželjkivani drugi samostalni album, podebljana lucidnim komentarima o situaciji u gradu, zemlji i svijetu, nego i bespoštedno autoironičan osvrt na kroničan problem s kralježnicom:

"Previše san sidija, radija sam mix, sjeba san leđa, izletija mi disk, boli kad hodam, boli kada sjedim, ne boli jedino kad na boku ležim. Rezigniran, zao, sit šuplje priče, ne mogu se sagnut, na noge navuć bičve. Ležim sjeban, u pitanju je kvar, bit ću dobro, stavija san čepić u čmar". Koliko je gadno doznalo se prije četiri godine kad je TBF bio prinuđen naprasno otkazati gostovanje u Mostaru.

Od tada su dvije teške operacije kralježnice višestruko poremetile planove i donekle limitirale promociju posljednjeg albuma "Danas sutra". Ukočeni Saša nije mogao putovati pa je privremeno ispao iz koncertne formacije, makar je za neke nastupe stisnuo zube.

Kako je cjelokupan scenski koncept osmišljen s tri vokala, prošlog ljeta je kao najprikladnija zamjena uletio Nikola Čelan, suosnivač The Beet Fleeta, koji je izašao iz benda već sredinom ‘90-ih, prije početka snimanja debitantskog albuma "Ping-Pong (Umjetnost zdravog đira)". Poslije svega ili unatoč svemu, "Čepić" zvuči kao početak novog poglavlja. Petominutni sažetak višegodišnjih tegoba je pjesma s kojom Saša Antić opet podiže letvicu, najprije za samostalni album, a onda i za novi studijski materijal TBF-a.

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • weddranur 08:58 29.Kolovoz 2018.

    "Ležim sjeban, u pitanju je kvar, stavija sam čepić u čmar"... Shakespeare, požderi se... :)

  • weddranur 08:25 29.Kolovoz 2018.

    BWAHAHAHAHA...je, je...veliki je to "poeta"....aj ne kenjajte, i on i grupa mu nisu za goli kaco posli tutnploka

  • uranelanovak 09:00 25.Kolovoz 2018.

    Uh hebote ,koja visokoumna srpska poezija sve sto dolazi iz njihovih glava mirise na prostacenje i vrijedanje ,ili u najgorem slucaju jecaju i ubijaju se od nesretne ljubavi poput pravih turcina