Sa projekcije Lars von Trierovog novog filma "The House That Jack Built", piše Guardian, izašlo je barem stotinu gledatelja. Ubijanje, krvoproliće, sadizam i nasilje nad ženama i djecom, te čupanje nožica patkicama kliještima samo su dio trilera koji prati nekoliko desetljeća života serijskog ubojice.
"Ogavno. Pretenciozno. Tjera na povraćanje. Patetično.", najčešći je opis sa društvenih mreža, dok novinar Roger Friedman kaže kako je riječ o filmu "koji nikada nije trebao biti snimljen".
Scene koje su posebno razgnjevile gledatelje prikazuju glavnog glumca Matta Dillona kako puca u glave dvoje djece na obiteljskom pikniku, te reže dojku glumice Riley Keough, inače unuke Elvisa Presleyja. Film također prikazuje maltretiranje životinja, te arhivske snimke koncentracijskih kampova.
Kritike filma su mahom očajne, čak i nekadašnji obožavatelji Von Trierovog rada kažu kako je ovo "provociranje radi provociranja, kontroverza radi kontroverze". I nad jedan od njegovih najuspjelijih filmova, uradak "Dancer in the Dark", nadvila se sjena jer je pjevačica i glavna zvijezda filma, Björk, rekla kako ju je redatelj seksualno zlostavljao tijekom snimanja.
Danac je 2011. postao nepoželjan na film festivalu u Cannesu. Tada je u svom klasičnom provokatorskom tonu i relativno pijan tijekom jedne konferencije za novinare rekao da "razumije nacističku estetiku te da se može smatrati nacistom".
Von Trier je, naime, odgojen kao Židov tek je kasnije u životu saznao da mu je otac Nijemac ali ne židovskog podrijetla. Tijekom te promocije filma "Melancholia" rekao je kako "sada kad više nije Židov sada suosjeća i razumije Hitlera".
Uslijedio je skandal radi kojeg se redatelj ispričavao na svakom intervjuu. Otvoreno je rekao kako mu nikada nije išla politička korektnost, kako je depresivan, te da je bio pripit.
Uz njega su stali brojni kolege i suradnici no on je proglašen nepoželjnim na film festivalu na jugu Francuske.
"To je neprihvatljivo, neće se tolerirati, i kontra je svake ideje koju ovaj festival zagovara", rekli su tada organizatori koji su sada zabranu povukli i rekli kako "kazna nije bila u skladu s transgresom, Von Trier je naš prijatelj".
Često kontroverzni filmaš jedva da se vratio na prestižni festival i opet ga je zadesio skandal. Direktor festivala Thierry Frémaux upozorio je kako film prikazuje "scene sadizma i brutalnosti", no vjerojatno niti on nije očekivao ovakav rasplet situacije.
Von Trier je poznat po tome da radi sve što može da mu filmovi "postanu ozloglašeni", bilo to suludim intervjuima, glasinama o snimanju pravih scena seksa poput na setu filma "Nymphomaniac", pa do toga da se poigrava vjerskom simbolikom.
Za novi film je rekao "kako slavi ideju da je život bez duše i zao, što vidimo po usponu čovjeka-štakora Homo trumpusa", misleći na Donalda Trumpa.
"Šarlatan-genije filmskog svijeta vratio se u Cannes kako bi - provocirao. Ovaj pseudo-Američki Psiho prepun je dosadnih dijaloga koji kao da su "google translate s danskog" nema punokrvnu napetost filmova poput "The Silence of the Lambs", "Saw", "Seven", "Zodiac" ili "Kind Hearts", niti katarzičnu gonzo ekstazu uratka "The Human Centipede" na koju mislim da je autor ciljao. Film malo izvlači odličan i neočekivan kraj, no sve u svemu, Trierov je novi rad kao napuhana vrećica od papira - kad ga probušite dovoljno je glasan da vas uplaši, ali nakon toga nikakva misao, emocija ili slika ne ostaju u vama. Osim one sadističkog iživljavanja nad nedužnom i slatkom patkicom, što je slika koja nikome ne treba", napisao je za The Guardian Peter Bradshaw.