Kultura
437 prikaza

Najprljavija igra na svijetu: Koliko plaćaju za Oscara?

Oscari
Lionel Hahn/Press Association/PIXSELL
Sve ima svoju cijenu, pa tako i Oscari

Poznate su priče o glumici koja je platila oglase u kojima je zamolila glasače za Oscara da razmisle o njezinoj ulozi, kao i ona kad je jednom producentu zabranjeno prisustvovanju dodjeli jer je provodio kampanju protiv suparničkog filma.

To su samo dva primjera koji pokazuju kako neki žele utjecati na skupinu glasača, točnije 6000 članova žirija koji odlučuje o dobitnicima ove prestižne nagrade.

Procjenjuje se da Hollywood na oscarovske kampanje troši od 100 do 500 milijuna dolara svake godine, iako o tome nitko ne želi javno govoriti.

No producent i blogger Stephen Follows je došao do anonimnih podataka prema kojima kampanja za uspješan najbolji film košta oko 10 milijuna, s tim da se najviše troši na oglašavanje, medije, talente i publiciste.

U sezoni Oscara, studiji agresivno plaćaju oglase kojima podsjećaju glasače na svoje zvijezde i filmske zasluge.

Prema nekim procjenama, u ovo doba godine, oglas na naslovnici poznatog časopisa Hollywood Reporter košta do 72.000 dolara, a sličnu cijenu drži i Variety.

2011. godine, glumica Melissa Leo, frustrirana činjenicom da se nije pojavljivala u vodećim medijima, sama je platila svoje oglase kako bi promovirala ulogu u filmu „Boksač“. Iako su mnogi s gnušanjem gledali na takvu samopromociju, na kraju je odnijela doma nagradu za najbolju sporednu glumicu.

Doduše, još je mračnija strana posla to da je odabrana skupina savjetnika plaćena da određene filmove „ubaci u glave“ članova Akademije. Oni dobivaju između 10.000 i 20.000 dolara po filmu, no mogu dobiti i dvostruko ili trostruko više ako njihov klijent bude nominiran ili čak osvoji kipić.

Članove Akademije se poziva da prisustvuju projekcijama u Los Angelesu, New Yorku ili Londonu, pa često ondje dolaze i same zvijezde.

„To su visoko plaćeni publicisti koji poznaju članove Akademije, znaju kako doći do njih i što vole“, objasnila je holivudska reporterka.

Iako je zabranjeno davanje mita, glasači dobivaju brojne poklone i pogodnosti prije službenih nominacija. „Dobio sam knjige, kuharice i gotovo sve osim prezervativa. To je smiješno“, izjavio je anonimni glasač prije tri godine.

Prema službenim pravilima, od 2011. godine je zabranjeno direktno lobiranje putem maila ili telefona, a nakon objave nominacija, studiji ne smiju održavati projekcije s besplatnim pićem i cateringom - što im je bila omiljena taktika u prošlosti.

Negativni komentari

Komentari, bili direktno upućeni ili putem društvenih mreža, koji pokušavaju negativno prikazati suparničke filmove su posebno zabranjeni.

Pa ipak, sumnja se da su gore navedeni savjetnici djelomični krivci za neprekidan niz negativnih priča koje se pojavljuju u medijima neposredno prije dodjele nagrada.

Tako smo imali slučajeve da su prije dodjele "procurile" priče o tome da je „Milijunaš s ulice“ optužen da je zaposlio i malo platio djeci glumcima ili je pak „Zero Dark Thirty“ kritiziran zbog toga što nije negativno prikazao mučenje ispitanika.

Edmund Helmer, analitičar podataka s Facebooka, tvrdi da se sve skupa na kraju ne isplati koliko Hollywood misli. Jer kad se maknu svi drugi čimbenici, on procjenjuje da najbolji film na kraju zaradi tek tri milijuna dolara više nakon osvajanja nagrade, što je puno manje od 14.2 milijuna poticaja koji slijede nakon dobivanja nagrade na Golden Globesima.

Moguće je da je krivac za to činjenica da Oscari dolaze na kraju sezone, nakon što je većina filmova već neko vrijeme igrala u kinima.

S druge strane, muški glumci koji osvoje Oscara za najbolju ulogu mogu očekivati povećanje honorara od 3.9 milijuna dolara, dok će žene zbog iste časti dobiti „tek“ po 500.000 dolara više, piše BBC.

No, na kraju, Oscari i nemaju toliko veze s novcima, jer veliki udio u odlučivanju ima i politika i priznanje koje dobitnici dobiju od svojih kolega.

Jer dobitnici automatski dobivaju veće šanse, otvara im se više vrata i dobivaju osobno zadovoljstvo, kojeg, primjerice, Leonardo Di Caprio još uvijek čeka.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.