Miroslav Krleža, najvažniji hrvatski književnik 20. stoljeća, a po mnogima i najvažnija pojava u hrvatskoj kulturi uopće, iza sebe je ostavio prebogati literarni opus, ali i brojne rukopise, pisma, razne dokumente, pa i neobjavljena djela. U književnoj ostavštini velikog pisca desetljećima se neprimijećen nalazio i jedan njegov neobjavljeni tekst, drama o velikom španjolskom slikaru Franciscu Goyi (1746. - 1828.). Sve dok ga nije pronašao mladi književni komparatist i povjesničar umjetnosti Pavle Bonča. Krležina rukopisna ostavština nalazi se od njegove smrti 1981. godine u Nacionalnoj i sveučilišnoj knjižnici (NSK) u Zagrebu, a prema oporučnoj piščevoj želji, sve do 2001. godine ostala je nedostupna i zapečaćena. Od tada je otvorena za znanstvenike, ali je - iako interes za Krležu ne jenjava - do danas ostala relativno slabo istražena. To dokazuje i činjenica da su trebala proći četiri desetljeća od Krležine smrti da bi javnost doznala za njegovu neobjavljenu dramu o Goyi. “Spomenuti rukopis pronašao sam posve neočekivano, u jednome malom fasciklu za koji sam smatrao da sadrži piščeve bilješke ili biografske podatke o španjolskom slikaru”, kaže Bonča. Svoje je otkriće objavio kao izvorni znanstveni rad u posljednjem broju časopisa za svjetsku književnost Književna smotra.
1158
prikaza
Pavle Bonča: Kako je otkrivena neobjavljena Krležina drama
1/5
U književnoj ostavštini velikog pisca desetljećima se neprimijećen nalazio i jedan njegov neobjavljeni tekst, drama o velikom španjolskom slikaru Franciscu Goyi
Ovaj je članak dio naše pretplatničke ponude.
Cjelokupni sadržaj dostupan je isključivo pretplatnicima.
S pretplatom dobivate neograničen pristup svim našim arhiviranim člancima,
ekskluzivnim intervjuima i stručnim analizama.
Prijavi se
Prijavi se putem Facebooka