Svaka zrakoplovna kompanija ima vlastiti logo ispisan i istaknut na avionima, no oni su ipak svi vrlo slični - jer su bijele boje. Razlog za to nije tradicija, već znanstvena činjenica da bijela boja najbolje odbija sunčevu svjetlost dok zrakoplov leti, što omogućava da se unutrašnjost letjelice manje zagrijava, piše Business Insider.
- To vam je kao stavljanje kreme sa zaštitnim faktorom na tijelo - objašnjava profesor astronautike na američkom MIT-u, R. John Hansman.
Manje košta
Osim toga, bijela je boja pogodnija za uočavanje pukotina, curenje ulja i ostalih problema te osigurava brže otklanjanje kvarova, a i sam avion je uočljiviji za vrijeme olujnog vremena.
No, postoji i razlog financijske prirode, naime bojanje u bijelo isplativije od bojanja u druge boje. ( Iz istog razloga su i bijeli automobili generalno jeftiniji).
Što je s bijelim tragovima koje ostavljaju?
Ta je teorija nastala 1960-ih u SAD-u, kad su Zračne snage optužene za prskanje stanovništva tajnim supstancama, no ta teorija temelje ima u pogrešno protumačenom citatu iz strateškog dokumenta Sveučilišta Ratnog zrakoplovstva „Vrijeme kao multiplikator snage: Posjedovanje vremenskih prilika 2025.“ koji je sastavljen kao odgovor na vojnu direktivu koja ističe američko strateško djelovanje u svrhu zadržavanja vojne moći do 2025. godine.
Znanstvenici tvrde kako bijeli tragovi nisu ništa neobično te ne nose razlog za brigu. Riječ je o kondenzacijskim tragovima, tj. vidljivim tragovima kondenzirane vodene pare koji se stvaraju iza ispuha mlaznog motora aviona. Uobičajeno nastaju pri letu aviona iznad 8.000 metara gdje je temperatura zraka ispod -40 Celzijusa. Prilikom hlađenja vrućeg ispušnog mlaza iza aviona nastaje oblak sićušnih kapljica vode. Ako je okolni zrak dovoljno hladan trag koji ostaje iza aviona sastojati će se od sitnih kristala leda.
Ovisno o atmosferskim uvjetima, kondenzacijski tragovi mogu biti vidljivi samo nekoliko sekundi ili minuta, a ponekad traju i više sati.