Jhon Jairo Velásquez Vásquez bio je desna ruka Pabla Escobara koji je 1993. ubijen u rodnoj Kolumbiji. Bio je desna ruka i glavni ubojica velikog narkobosa. Nadimak mu je bio "Popeye" jer je nekoć bio mornar.
Popeye je, piše The Daily Beast kojem je dao intervju, osobno likvidirao stotine ljudi i naredio ubojstvo tisuća drugih. Nakon što je 2014. pušten iz zatvora, nakon odsluženja 23 godišnje zatvorske kazne, preko YouTubea i društvenih mreža potrudio se da oko sebe sagradi "kult ličnosti", što je za seriju iskoristio i Netflix (uskoro će i film).
Godine 2018. je ponovno uhićen i čeka se suđenje, iako decidirano tvrdi kako je ovaj puta nevin. Iako ima mračnu prošlost on je mnogima vezanima uz kartele idol i uzor,
Riječ je o čovjeku koji je htio bombom na avionu ubiti predsjedničkog kandidata, ali je promašio cilj te ubio sto nevinih ljudi. Popeye se prisjeća kako je Escobar imao vlastitu flotu, i kako je dnevno preko američke granice švercao preko deset tona kokaina.
DB: Escobar se jako ponosio sa svojom "flotom", koju je koristio i za švercanje i za osobno korištenje. Također, navodno je bilo nekih ludih tuluma.
Popeye: Pablo Escobar je imao flotu od skoro 140 aviona koje je koristio za švercanje, a za sebe je imao samo jedan avion, Lear Jet. Bila su dva u cijeloj Kolumbiji, jedan kod Escobara, drugi kod biznismena Julia Maria Santodominga. Na tom se avionu Escobar ludo zabavljao. Jednom je uzeo dva milijuna u kešu i odletio na karneval u Riu te potrošio sve što je ponio sa sobom. Zabavljao se i po SAD-u.
DB: Kakva je logistika bila involvirana u te "leteće zabave"?
Popeye: Taj golemi avion nije mogao sletjeti na pistu Escobarove hacijende, pa je slijetao u gradski aerodrom Medellina. Jednom su tri prekrasne Brazilke koje je prevozio na hacijendu vodile ljubav ispred velikog šefa u avionu. Roberto Striedinger bio je pilot. Nije bilo lako pronaći nekoga tko je bio dovoljno kvalificiran da vozi tu moćnu mašinu. I tim se avionom nikada nije švercalo.
DB: Dakle, avijacija je ključni faktor u kartelu i tome da se kokain proizvodio u golemim količinama, što je Escobara pretvorilo u šefa svijeta. Koji je bio proces?
Popeye: U to doba se kokainska pasta, baza, donosila iz Perua, Bolivije i Ekvadora u malim avionima u kolumbijsku divljinu, iz jedne džungle u drugu. Sa različitih pista u divljini to se onda prenosilo u laboratorij u Medellinu. Ključni su ljudi, poput Evariste Porrasa, inače ovisnika, imali na nekim mjestima potpunu moć. On je bio jedan od ljudi koji je koordinirao slanje robe prema laboratorijima.
Popeye: Na visoravnima Yarí 30.000 kilograma kokaina procesuiralo se u džungli svakog mjeseca. Svaki je avion "vukao" nešto, bila to kokainska pasta, aceton, ljude, hranu ili gorivo.
Sve je to sagrađeno u srcu džungle. Nije bilo niti dokaza, sve bi progutala džungla ili obližnja rijeka. Do laboratorija su vodile asfaltirane ceste.
DB: Kako je Escobar točno švercao, posebno toliko dugo, a da nikada nije uhvaćen?
Popeye: Trebalo je biti pažljiv, trebalo je imati goleme avione, uvijek falsificirane papire. Iz aviona se bacalo sve osim kontejnera, dodatno se gorivo čak prevozilo na krilima aviona. Znalo se nositi do tone kokaina. Samo droga i gorivo, pilot i njegov mehaničar po izboru. Avion bi se vraćao s novcem te oružjem. Po potrebi su se mijenjale i zastave na avionima.