Munchen je oduvijek imao posebno mjesto u Hitlerovom srcu, jer je upravo tu pristupio njemačkoj vojsci u Prvom svjetskom ratu i osnovao Nacističku stranku.
Fuhrer je imao ideju o “Gradu Pokreta”, kako ga je zvao, s ogromnim građevinama i cestama za koje je smatrao da će trajati tisuću godina.
Novootkriveni dokumenti pokazuju kako je želio da gradnja počne 1. kolovoza 1948. i to počevši od podzemne željeznice koja bi povezivala kolonije s jugom i istokom. Za projektiranje ogromnog obeliska posvećenog nacistima zadužio je arhitekta Alberta Speera.
Ništa od njegovih zamisli nikada nije ostvareno, iako je imao vrlo napredne ideje, naročito vezane za željeznički promet.
Osmislio je vagone na dva kata, od kojih su neka trebala imati prava kupatila, frizerske salone i kino.
Glavna željeznička postaja trebala je imati i ogromnu kupolu, veću i od kupole Bazilike svetog Petra u Rimu, kao i od Arc de Triomphea u Parizu.
Želio je čak napraviti "palaču piva", te dvije sajamske hale za minhenske proizvođače automobila.
U pronađenim dokumentima su i zabilješke agenata Gestapoa koji su pisali kako neki “nelojalni Nijemci” projekt nazivaju “Hitlerovim igračkama”.
Fuhrer je imao i velike planove za Berlin. Točnije, namjeravao ga je potpuno razrušiti i izgraditi ogromni grad Germaniju.
Arhivski dokumenti pokazuju i da je okupljeno 1.983 Nijemca i stranih radnika, zajedno s 1.507 ratnih zatvorenika, s planom da počnu izgradnju nove metropole, a njima je zapovijedao administrativni ured “Specijalni ured za Grad Pokreta”.
Međutim, kako su se ratne prilike promijenile, plan je propao. Posao rušenja Munchena obavili su britanski i američki bombarderi.
(B92)