Life
189 prikaza

Loše uredske navike zbog kojih polako gubite zdravlje

Rad na laptopu
Thinkstock
Kao da nije dovoljno što vas uredski posao iscrpljuje, vaš poslovni život ujedno je i domaćin brojnih navika koje vam ugrožavaju zdravlje

Nikad nije kasno za promjenu. S tom parolom u mislima, suočite se s činjenicom da ste sigurno i nesvjesno žrtva mnoštva uredskih navika koje vam polako ali sigurno nagrizaju zdravlje.

Donosimo vam najčešće, kao i načine kako ih se riješiti...

1. Preskačete doručak

Iako se u posljednje vrijeme sve više raspravlja koliko je doručak nužan za početak dana, i dalje većina stručnjaka smatra da ga se ne smijete u potpunosti odreći. Zahvaljujući doručku, pokrenut ćete metabolizam i povećati razinu energije, pa nećete biti umorni nekoliko sati poslije.

2. Naslanjate glavu na ruke

Da, to je ugodna poza, a možda je činite i nesvjesno, ali pretjerano dodirivanje lica nije dobro za všu kožu ni higijenu. "Dodirivanjem možete lice učiniti podložnijim različitim kožnim problemima i razvoju prištića, jer na taj način širite bakterije i mikrobe", kaže dermatologinja dr. Ava Shamban.

3. Jedete tužan uredski ručak

Zapamtite da vaš mozak treba odmor. Bez njega će pasti vaša razina produktivnosti i energije, a istraživanja su pokazala i da je 'multitasking' neučinkovit.

4. Pogrbljeni ste na stolcu

Loše držanje = loše zdravlje. Istraživanja su pokazala da pogrbljeno držanje može loše utjecati i na raspoloženje, a da ne spominjemo probleme s kralježnicom, koji su često povezani s tehnologijom.

Trljanje očiju | Author: Thinkstock Thinkstock

5. Dodirujete oči

Žene mogu biti u iskušenju da usred dana protrljaju oči na kojima se nalazi ionako zamrljani tuš, no znajte da ćete na taj način samo proširiti mnoštvo bakterija. I ne samo to, nego možete i oštetiti izuzetno osjetljivu kožu oko očiju. "Trljanjem očiju možete stvoriti mikroskopske pukotine tkiva (zbog čega ćete dobiti više bora), te popucane kapilare na kapcima ili ispod očiju", napominje dr. Shamban.

6. Sjedite cijeli dan

Mnogi stručnjaci tvrde da je sjedenje novo pušenje, što nije sjajna vijest ako ste prikovani uz kompjuter po osam ili više sati dnevno. Sjedilački način života može povećati rizik od razvoja dijabetesa i srčanih bolesti, te će štetiti vašim leđima. Pokušajte zato što češće ustati i protegnuti se.

7. Češkate psa kojeg je netko doveo u ured i zatim nastavljate raditi na tipkovnici

Sve češće u uredima sa slobodnijim radnim okruženjem ljudi znaju dovesti i pse, što većinu zaposlenika uveseljava. No pripazite da nakon glađenja četvoronožnog prijatelja operete ruke, jer kućni ljubimci, a pogotovo psi, nose bakterije koje se mogu prenijeti sa životinja na ljude.

8. Odlazite na wc s mobitelom

Polovica korisnika pametnih telefona, starih između 18 i 29 godina, priznaje da ni na zahod ne idu bez mobitela. Iako vam se može činiti primamljivim da 'ubijete dvije muhe jednim udarcem', tj. provjerite Facebook dok obavljate veliku nuždu, znajte da tako prenosite bakterije iz zahoda do radnog stola. Ustvari, jedno istraživanje pokazalo je da tipičan mobitel sadrži više bakterija nego porculansko 'prijestolje'.

9. Ne otvarate bolovanje kad ste bolesni

Obična prehlada može vas iscrpiti fizički i psihički. A ako si ne dozvolite da je 'pošteno' odležite, možete, u najboljem slučaju, prolongirati bolest. Također, na taj način možete zaraziti i kolege, pa je najpametnije da ostanete doma dok ne ozdravite.

Sjedenje prekriženih nogu | Author: Thinkstock Thinkstock

10. Prekrižite noge

Svi to radimo, no razmislite ponovno o tome kako sjedite. Prekrižene noge mogu uzrokovati bolove u leđima i vratu, te utjecati na smanjenje krvotoka i pogoršati cirkulaciju. Pogotovo to nemojte činiti ako imate problema s venama. Idealna poza jest kad su vam stopala ravno na podu, te su vam koljena i gležnjevi pod kutem od 90 stupnjeva.

11. Navalite na besplatnu uredsku hranu

Svi se obraduju kad netko nešto slavi i donese hranu za čašćenje. Isto tako, uvijek se nađe netko tko je naručio veliku pizzu i poziva kolege da je 'dokrajče', no nemojte se ponašati kao pušteni s lanca. Moguće je da hrana stoji već neko vrijeme, čime se povećava broj bakterija na njoj.

12. Ne isključujete se kad dođete doma

Danas postoji veliki problem 'izgaranja' ljudi. To vam se može dogoditi gotovo neprimjetno, ako ne obratite pozornost na male navike. Ako nakon večere i dalje provjeravate poslovni mail, možda mislite da se samo pripremate za novi radni dan, ali to doprinosi psihičkoj iscrpljenosti. Nakon što ostavite posao, osim ako niste usred važnog projekta, zaboravite na poslovne obaveze, preporučuje Huffington Post.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.