Dizajnerski uređena spavaća soba s bračnim krevetom. Šampanjac spreman i idealno rashlađen. Mogli biste pomisliti da se nalazite u apartmanu nekog hotela s pet zvjezdica, ali biste bili u krivu. Tako izgleda putnička kabina Airbusa A330 VIP, zrakoplova od 200 milijuna dolara koji je više nalik letećoj palači. Istini za volju, to je znatno modificirani Airbus i trenutačno je u izgradnji u Švicarskoj gdje ga Comlux prereađuje, ali to je tek jedan u nizu indikatora novog trenda među najbogatijima.
Privatni zrakoplovi već su pomalo i uobičajena pojava i zbog toga se milijarderi moraju potruditi kako bi se razlikovali od običnih milijunaša. Ultimativni luksuz u putovanju tako su postali veliki putnički zrakoplovi posebno prenamijenjeni.
Aviokompanije su se prilagodile tržištu i nude posebno uređene zrakoplove koje je moguće dodatno uljepšati i podići razinu na još viši nivo. "Ima smisla da kompanije poput Airbusa i Boeinga nude posebne zrakoplove bogatim klijentima. U ovom tržištu sve se vrti oko emocija, pa nije neobično da neki klijent zove u gluho doba noći kako bi raspravljao o nekom detalju unutarnjeg uređenja zrakoplova", ispričao je za CNN šef Comluxa Richard Gaona. On je dugi niz godina vodio Airbusovu prodaju VIP klijentima i stvarno je upućen u navike potrošača.
Svjetskim nebom leti tristotinjak preuređenih zrakoplova za VIP osobe, dobar dio njih pripada vladama raznih država koje ih koriste samo za posebne prilike. Možda i najpoznatiji je Air Force One američkog predsjednika, ali u istu kategoriju spada i Challenger 600 hrvatske vlade.
Iako su na prvi pogled dosta slični, zrakoplovi koji su namijenjeni VIP klijentima i običnim smrtnicima na putničkim linijama su jako različiti. Dok putničke kompanije paze na trošak zrakoplova i prijevoza putnika, bogatima je to nebitno. Oni žele udobnost i nesmetano putovanje.
Ranije spomenuti A330 može prevesti 60 ljudi i ostati u zraku čak 17 sati bez potrebe za dolijevanjem goriva. "Našim klijentima je doseg zrakoplova i broj putnika iznimno bitan. Šefovima država je bitno da negdje mogu stići bez presjedanja", rekao je šef Airbusova VIP programa David Velupillai.
Veliki proizvođači nude neke mogućnosti preuređenja, ali kad netko plati 87 milijuna dolara za Airbusov ACJ319, onda nije preveliki problem naći dizajnera kako bi unutrašnjost bila savršena. Unutrašnjost zrakoplova ipak nije unutrašnjost kuće i potrebni su posebno obučeni i stručni dizajneri i izvođači koji znaju baratati najmodernijim materijalima korištenima u izradi zrakoplova, ali potrebni su i ljudi upoznati s točnim rasporedom težine na zrakoplovu kako se ne bi narušile letačke karakteristike luksuznih zrakoplova.
Basnoslovno bogati ipak ne vole previše ekstravagantan dizajn. "Većina našim kupaca više voli neutralne boje i dizajn. Ne traže nešto egzotično. Oni su jako zaposleni ljudi i najbitnije im je da nastave svoj posao i dok su na putu", priča Velupillai.