Thierry Hermès bio je siroče, jako vješt sa kožom, čak toliko da su mu glavni klijenti u 19. stojeću bili članovi kraljevske obitelji. Šest generacija kasnije, cijela obitelj, po kojoj je nazvan i poznati brend, poznata je po svojim torbama i carstvu teškom 49,2 milijarde dolara.
Na čelu te kompanije danas su dvojica rođaka, Pierre-Alexis i Axel Dumas. Axel je CEO, izvršni direktor, a Pierre-Alexis kreativni direktor. Njegov je otac zaslužan za revolucionarizaciju Hermesa, međunarodnog luksuznog trgovca. U modnoj industriji ovaj je brend statusni simbol, za njihovu perjanicu Birkin torba postoji lista čekanja, a cijena joj se vrti oko šesteroznamenkastih brojki. Njezni glavni promotori su zvijezde i princeze.
Povijest ove obitelji, tj. njihovog modnog uspjeha započinje 1837. godine kada je Thierry Hermès otvorio prvu trgovinu u Parizu.
U to se vrijeme Hermes specijalizirao za izradu sedla, koja su se radila nekoliko mjeseci, s preciznim mjerama za konje i jahače. Savršenstvo se očekivalo i zahtijevalo, posebno zato jer su njihovi klijenti tada bili članovi europske kraljevske obitelji poput Napoleona III.
1937. godine, stoljeće nakon otvaranja prve trgovine, u svoju ponudu uveli su i svilene šalove, koji danas koštaju oko 1200 dolara. Četvrta generacija Hermesa bila je sinonim za obitelj Dumas, a Robert Dumas preuzeo je upravljanje i kreativnu ulogu 1951. godine, nakon smrti svoga djeda, Émile-Maurice Hermèsa.
U tom trenutku već su bili luksuzni brend, i već tada poznati po dugim listama čekanja i neobičnim cijenama. No tijekom upravljanja Roberta Dumasa prodaja se usporila, a pogoni su proizvodili sve manje. Dumas je u ponudu uveo remenje i torbe a sve u skladu sa tradicijom brenda, ukrašenima sedlima i uzdama.
1978. godine na čelo kompanije dolazi Jean-Louis Dumas. Na toj je poziciji ostao gotovo tri desetljeća i preporodio njihovo stanje, a zarada je premašila milijardu dolara. U samo sedam godina, tijekom 80-ih, zabilježen je rast prodaje od 82 milijuna na 446,4 milijuna dolara. U raznoliku ponudu kompanije uvrstio je odjeću i nakit i proširio njihove trgovine, danas ih tako ima 300 diljem svijeta.
1993. godine kompanija je izašla na javno tržište, iako je i daje 75 posto dionica u vlasništvu obitelji Dumas.
1984. godine dogodio se susret koji je utemeljio brend kakav ga poznajemo danas. Jean-Louis Dumas u avionu je susreo glumicu i pjevačicu Jane Birkin koju je pitao da li bi dizajnirala torbu. I to je bio početak novog poglavlja u životu ove kompanije, poznate upravo po Birkin torbama, 'Birkinicama'. I tako je nastao najpoznatiji modni statusni simbol.
Poput svih njihovih proizvoda, tako ni ta slavna torba ne izlazi iz radionice dok nije savršena. Čak neki i kažu kako Hermes pali nesavršene Birkinice za izradu kojih je potrebno oko 25 sati. Izuzetno rijetka Birkinica od od kože himalajskog krokodila prodana je za 185.000 dolara 2014. godine, i tako postala druga najskuplja torba na svijetu koja je prodana na aukciji. Prva je bila također Birkinica. Ova skupocjena torba izrađena je od 242 dijamanta, s 9,84 karata i bijelim zlatom.
Brend Hermes doživio je veliki uspjeh i kada je na poziciju kreativnog direktora 2003. godine zaposlio Jean Paul Gaultiera koji je na tom mjestu ostao do 2010. godine. Supruga Jean-Louis Dumasa Rena, dizajnirala je više od 150 trgovina za Hermes, i uvelike utjecala na to kako kupci doživljavaju ovaj brend, u čijim trgovinama prevladava post moderna i otvoreni, čisti prostori.
Upravljanje kompanijom preuzeo je njegov sin Pierre-Alexis Dumas, a ovaj danas 52-godišnjak od 2002. godine je umjetnički direktor.
"Znam da se moj otac brinuo hoće li ga ljudi optužiti da je favorizirao svog sina. No isto tako znao sam da je potajno želio da radim s njim. Moj je otac bio jako karizmatičan, i ljudi su bili s njim hipnotizirani. Nije lako biti njegov sin", rekao je Pierre-Alexis Dumas 2013. godine.
Nećak karizmatičnog Dumasa, Axel Dumas, priključio se Hermesu 2003. godine a izvršnim direktorom postao 2014. godine. On je jedan do desetak nasljednika s kontrolnim udjelom u kompaniji.
"Axel je financijaš i jako karizmatičan, poput mog oca, sa snažnom komercijalnom vizijom", rekao je Pierre-Alexis Dumas.
Svaki nasljednik ima drugu ulogu.
"Moj je posao održati na životu jaku kreativnost Hermesa, njegovati strogost i viziju", naglašava Pierre-Alexis Dumas.
"Moj mi otac nikada nije rekao da želi da budem kreativni direktor. Morao sam se boriti za to i dokazati radom da sam vrijedan te pozicije", naglašava.
Kaže i kako osobno odobri svaki proizvod koji izlazi iz njihovih radionica.
U suradnji sa Eurocopterom dizajnirali su osam milijuna dolara vrijedan helikopter. 2011. godine rekli su kako su prodali već dva primjerka, a na listi čekanja bilo je još šest narudžbi.
"Naš je posao kreirati želju, strast. To može biti promjenjivo, jer želja je promjenjiva no mi pokušavamo kreativnošću uhvatiti taj trenutak", naglašava Axel Dumas.
No to je tek polovica jednadžbe. Kada je Axel preuzeo upravljanje kompanijom povećao je proizvodnju njihovih torbi. 2014. godine njihova prodaja porasla je na više od četiri milijuna, zahvaljujući i povećanju prodaje ostalih kožnih proizvoda. Rođaci Axel i Pierre-Alexis dijele "opsjednutost neprestanim obnavljanjem i osvježavanjem Hermesa, bez obzira na slavnu povijest".
Bloomberg je 2018. godine njihovo bogatstvo procijenio na 49,2 milijarde dolara što ih čini jednom od najbogatijih obitelji na svijetu.