Boeing 727 jedan je od najčešćih zrakoplova na svijetu. Proizvedeno je gotovo dvije tisuće primjeraka tijekom nešto više od dva desetljeća, a posljednji komercijalni putnički let odradio je u siječnju ove godine. Kako je bio popularan u avio-kompanijama, tako je popularan i među privatnim vlasnicima. Vjerojatno i najpoznatiji današnji vlasnik je američki predsjednik Donald Trump, ali našim čitateljima je puno zanimljivija činjenica i da je Josip Broz Tito svojedobno koristio čak dva takva zrakoplova. Nosili su registarske oznake YU-AKH i YU-AKD, a njihova povijest je i više nego šarolika.
![interijer Titovog aviona | Author: Screenshoot/Facebook](/media/img/c0/be/cd5227d2aa34346f9d45.jpeg)
Oba zrakoplova izrađena su 1975. godine da bi iste godine jugoslavenska vlada preuzela ih na korištenje. Službeno su bili dio Jugoslavenskog aerotransporta, ali su oba imali i civilni i vojni registarski broj. Kupljena su dva identična zrakoplova kako bi "jedinica" YU-AKH poletjela nekih pola sata prije dvojke noseći osoblje i opremu, ali i služeći kao izvidnica meteoroloških prilika. Tijekom leta su iz sigurnosnih razloga mijenjali raspored kako se ne bi znalo u kojoj je letjelici Tito. Barem tako tvrdi jedan od pilota "jedinice" Ozren Vukajlović u razgovoru za srpski Blic.
Pogledajte galeriju.
Među posljednjim Titovim letovima bio je odlazak u Havanu krajem 1979. na samit Nesvrstanih gdje je, prema riječima uglednog američkog magazina Time, vodio veliku bitku s Fidelom Castrom za dušu samog pokreta. "Kad je Josip Broz Tito (87), veliki starac globalne neutralnosti, sišao iz Boeinga 727 u havanskoj zračnoj luci Jose Marti, kruto ga je zagrlio njegov domaćin, kubanski predsjednik Fidel Castro, neumorni pobornik import-export revolucije. Nije to bilo ni nalik prijateljskim zagrljajima kakve su dvojica vođa razmjenjivali u prošlosti. Sada su se spremali za žestoki obračun o smjeru i vodstvu pokreta", opisao je Time taj susret.
![interijer Titovog aviona | Author: Screenshoot/Facebook](/media/img/57/b2/d30395990e74a00e6111.jpeg)
Vukajlović kaže da je tijekom sastanka vrijeme bilo savršeno, ali na dan povratka počela je kiša.
"Ja na pisti, a kontrola leta kaže da ne postoje uvjeti za polijetanje. Onaj ispred zrakoplova odbija maknuti podmetače... Izađem iz zrakoplova, sam ih maknem, vratim se u kabinu i dam gas! Kotači mi dopola bili u vodi, ali poletim... Poslije pola sata zove me general Žutić, pilot “dvojke” sa Titom, i oni su poletjeli tako... A poslije nas nitko! Sve su delegacije idućih sedam dana ostale na Kubi", kaže Ozren Vukajlović.
![interijer Titovog aviona | Author: Screenshoot/Facebook](/media/img/db/97/5ef3d46d60e9caf4e9cd.jpeg)
Ovih dana na internetu su isplivale fotografije interijera jednog od tih Boeinga. Posebno je zanimljivo da postoje kontradiktorne informacije. Naime, jedni govore da je riječ o interijeru zrakoplova dok ga je Tito koristio dok drugi govore da je riječ o fotografijama unutrašnjosti nakon Titove smrti.
Zanimljivo je i pogledati kakav je luksuzni interijer bio u prethodnom Titovom zrakoplovu, DC-6B.
![interijer Titovog aviona | Author: Screenshoot/Facebook](/media/img/86/75/5fca34dd8e60d9e6d4c3.jpeg)
Nakon smrti Tita, zrakoplovi prešli u vlasništvo Aviogenexa, da bi ih u drugoj polovici osamdesetih godina prošlog stoljeća kraće vrijeme koristila danska kompanija Sterling Airways.
YU-AKD iznajmljen je 1998. godine makedonskom MAT-u, a kasnije ga je koristio Chanchangi Airlines. Jedno vrijeme letio je i za Cameroon AL te Lone Star Airways. Oba zrakoplova su, prema dostupnim podacima, 2006. godine prodana američkoj kompaniji Pennant Aviation.
YU-AKH je 2004. godine trebao letjeti za indonežansku kompaniju Efata Papua na ruti od glavnog grada Jakarte do Papue, ali nije se tamo dugo zadržao i već mjesec dana kasnije je vraćen Aviogenexu.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
Bоk! Pоzivam vas u Sеx Club – www.kisstok.com
Jеstе li iкad prоbаli сybегsex? Dajmo večeгаs jednо drugоm zаdovoljstvo! –– www.kisstok.com
Bоk! Molim vas, glasаjtе zа mоje еrotske fotоgгafijе nа mоjoj stranici ––– www.kisstok.com