Dok je javnost bila uperena u Agrokorovu Abrakadabru, u Hrvatsku je u veljači na mala vrata na tržište ušao najveći češki internetski trgovac Mall.cz, i to pod brendom Mall.hr, moglo se doznati na konferenciji o internetskoj kupovini sMind, koja se u srijedu održala u Zagrebu.
Češki Mall, koji se na tamošnjem tržištu predstavljao isto kao i Abrakadabra u Hrvatskoj, odnosno kao lokalni Amazon ili Alibaba, već je zauzeo jednu poziciju u regiji. Prema procjeni portala Ceneje, u Sloveniji je pod brendom Mimovrste to najveća internetska trgovina u toj zemlji. U Hrvatskoj, kao i na ostalim tržištima jadranske regije, najveća internetska trgovina je eKupi, u sastavu M SAN grupacije. Ekupi je ujedno drugu godinu zaredom po izboru kupaca i struke proglašen web trgovcem godine.
Martin Kralj, voditelj marketinga i razvoja eKupi, kaže da je sretan što su na tržište ušla dva nova igrača. "Ekupi je u online trgovinu ušao prije šest godina i bio prvi, a s ulaskom svakog novog konkurenta, poput Monda, primijetili smo da je tržište naraslo, tako da ne očekujem da ćemo se međusobno boriti za 1-2 posto maloprodajnog tržišta, koliko se trenutačno odnosi na online, već da ćemo se zajednički boriti za 98 posto maloprodajnog tržišta koje još nije online", kaže Kralj.
Dodaje da se ulaska novih igrača na tržište trebaju bojati isključivo trgovci koji se nisu prilagodili internetu. Kralj navodi da eKupi samo u Hrvatskoj u ponudi ima 450 tisuća proizvoda koji se mogu isporučiti u bilo koji dio zemlje u roku od jednog do četiri dana. Usto, ističe, zapošljavaju samo u Hrvatskoj 50 stručnjaka za e-poslovanje. Time se osvrnuo na objavu Abrakadabre, koja se pohvalila da ima 25 zaposlenih i da u ponudi ima 100 tisuća proizvoda. Darko Dujič, direktor Ceneje, kaže da će biti zanimljivo vidjeti kako će se u idućih godinu dana razvijati tržište online trgovine u Hrvatskoj, nakon ulaska dvaju velikih konkurenta s regionalnim aspiracijama.
"U Hrvatskoj su trenutačno strane internetske trgovine zastupljenije među deset e-trgovina s najvećim tržišnim udjelom nego što je to slučaj u Sloveniji, gdje su strane e-trgovine učestalije između 10. i 20. mjesta, što pokazuje da u Hrvatskoj ima mnogo pristora za rast lokalne ponude", kaže Dujič. Navodi da su u Hrvatskoj najjača strana trgovačka imena eBay, Amazon i Extreme Digital, dok su u Sloveniji to eBay i Amazon. No, upozorava da se ta situacija može iznenađujuće promijeniti, kao što se u posljednjih godinu dana dogodilo u Sloveniji. "U Sloveniji je lani AliExpress značajno porastao, uskočio među deset najvećih web trgovaca i pritom prestigao čak i Amazon", kaže Dujič. Navodi kako se domaći trgovci s tim mogu nositi lokalizacijom i opmitizacijom distribucije, što veliki strani igrači neće raditi. "Emmezeta.hr i Sancta Domenica dobar su primjer takvih poslovnih poteza u Hrvatskoj, jer su uspjeli stvoriti dobru prepoznatljivost na tržištu i steći lojalne kupce", zaključuje Dujič za poslovni.hr.