PewDiePie šest je godina bio najpopularniji YouTube kanal, ali njegovoj je eri došao kraj jer ga je "prešao" indijski glazbeni kanal T-Series.
Trebalo se to još dogoditi u listopadu no zahvaljujući kampanji od obožavatelja kontroverznog YouTubera zadržao je status kanala s najviše obožavatelja.
PewDiePie, čije je pravo ime Felix Kjellberg, čak je pozvao šefa Tesle i SpaceX-a, Elona Muska, da gostuje u segmentu popularno nazvanom Meme Review.
Uspon T-Series pokazao se kao vrlo kontroverzan jer ga neki vide kao odraz sve veće komercijalizacije YouTubea proteklih godina.
Kritičari kažu da je platforma za dijeljenje videa okrenula leđa neovisnim kreatorima, a okrenuo se velikim korporacijama koji generiraju prihod.
"Nevjerojatno je vidjeti kako medijske kompanije kao T-Series cvatu na ovoj platformi. Dok YouTube nastavlja biti temeljna platforma za influencere PewDiePie, medijske kompanije su zbilja uprle u platformu", kaže Denis Crushell iz analitičke kompanije Tubular Labs za Independent.
"T-Series i njezini sestrinski kanali sada imaju preko 4 milijarde pregleda mjesečno, što znači da su apsolutni broj jedan globalno".
Tu se mora pridodati važan faktor indijskog online rasta i razvoja, koji sada broji oko pola milijarde korisnika u državi.
Kjellberg, iako je motivirao obožavatelje, kaže kako mu ne smeta indijski kanal.
"Zbilja me ne interesira T-Series, najozbiljnije, ali mislim da YouTube sve više plovi korporativnim vodama. A kad nestane one "veze" koju korisnici vole, to će im se obiti o glavu", kaže.
Oba kanala sada imaju više od 89 milijuna pretplatnika, a najave su kako bi T-Series trebao prijeći 100 milijuna do lipnja.
Preuzimanje dolazi tri dana nakon što je terorist na Novom Zelandu, prije pokolja u džamiji, pozvao na praćenje PewDiePie.
Kjellberg kaže da je zgrožen spominjanjem svog imena od strane pucača te da u petak ništa nije objavio iz poštovanja prema "žrtvama i njihovim obiteljima".