Tesli stiže do sad najveća konkurencija.
Porsche je upravo pojačao svoje napore za početak serijske proizvodnje električnih automobila kako bi do 2020. godine počela prodaja njihovog prvog električnog auta pod nazivom Mission E. Kako pišu njemački mediji, Porsche ima ambiciozne ciljeve i planiraju prodavati oko 20.000 primjeraka svake godine.
Osim toga, nedavno su najavili da će zaposliti još 1.400 ljudi kako bi ostvarili te ciljeve. Ranije su govorili da će im oko 1.000 novih zaposlenika biti dovoljno, piše Business Insider.
Mission E predstavljen je kao koncept prošle godine Međunarodnoj izložbi automobila u Frankfurtu. Tada su iz Porschea rekli da će s jednim punjenjem Mission E moći prevaliti oko 500 kilometara i najavili su brojne tehnološke inovacije.
Za sad ipak skrivaju sve te inovacije, ali koncept predstavljen prošle godine daje za naslutiti kakva bi se sve čuda moderne tehnologije mogla naći u serijskoj proizvodnji.
Opremljen s dva motora, Mission E razvija oko 600 konjskih snaga i ima pogon na sve kotače.
Automobil energiju crpi iz naprednih baterijskih ćelija temeljenih na litij ionskoj tehnologiji. Kako bi težina bila ravnomjerno raspoređena, ispod cijelog automobila nalaze se baterije za spremanje energije.
Tehnologija indukcijskog punjenja omogućuje jedinstven način spremanja električne energije. Naime, dovoljno je automobil parkirati iznad ploče za punjenje i bežični prijenos energije može početi.
Naravno, Porsche je omogućio i tradicionalne punjenje baterija putem kabela. Utor za punjenje skriven je iza prednjih kotača.
Inovativna tehnologija brzog punjenja omogućuje punjenje do 80% baterije u samo 15 minuta. To je dovoljno za oko 400 kilometara putovanja, a potpuno napunjene baterije pružaju dovoljno energije za nešto manje od 500 kilometara. Usporedbe radi, 85kWh baterije iz Teslinog Modela S mogu putnike voziti oko 430 kilometara s jednim punjenjem.
Mission E koncept može dostići najvišu brzinu od 240 kilometara na sat, a od nule do stotke ubrzava za samo 3,5 sekundi. Međutim, Teslin Model S P100D može ubrzavati do stotke za samo 2,5 sekundi.
Ovaj sportski automobil može prevesti četiri putnika i opremljen je potpuno novim načinom otvaranja vrata.
Mission E nema bočna zrcala, ali zato ima kamere koje snimaju sve što se događa oko automobila. Taj video se stalno prikazuje u donjem lijevom kutu vjetrobranskog stakla. Korisnici mogu prikazivati i sigurnosne informacije na tom dijelu.
Napredni sustavi praćenja očiju mogli bi omogućiti vozačima upravljanje pogledom nekim funkcijama automobila. Kamera će bilježiti gdje vozač gleda i pokušati procijeniti koju funkciju vozač želi aktivirati. Osoba za upravljačem tada može potvrditi da doista želi uraditi to što automobil misli da želi uraditi.
Upravljačka ploča mijenja položaj ovisno o tome gdje se vozač nalazi. Ako se vozač pomjera u sjedalu ili naslanja lijevo ili desno, instrumenti mijenjaju položaj kako bi uvijek bili vidljivi vozaču.