HDZ je, otkako je stranku preuzeo Tomislav Karamarko, proširio bazu simpatizera na više od milijun, otkrio nam je izvor iz samog vrha HDZ-a i jedan od čelnih ljudi zaduženih za vođenje izborne kampanje.
No da bi došli do tih podataka, odnosno da bi imali podatke o tome tko od građana preferira HDZ-a, članovi (od najnižeg do najviše rangiranog) na terenu su tri godine prikupljali podatke po svim izbornim jedinicama te su tako dobili “političku DNK” sliku Hrvatske.
U HDZ-u danas znaju tko je simpatizer njihove stranke, tko je simpatizer glavne konkurentske stranke SDP-a, ali i tko preferira krajnje desne stranke i one koje su na ljevici.
S obzirom na ove jedinstvene podatke koje ne žele sasvim otkriti javnosti, postavlja se pitanje kojim su sve metodama došli do njih.
Odgovor smo dobili iz vrha stranke, koji kaže da se radi o velikom istraživanju u kojem su se koristile različite metode (koje također ne žele otkriti) i u kojima su HDZ-ovi volonteri obavili razgovore s nekoliko stotina tisuća ljudi.
Na taj način definiralo se kome ispitanici pripadaju, a u istraživanju je postavljeno više pitanja, dakle ne samo ono klasično “za koga ćete glasovati na izborima”.
Tako smo putem tog opsežnog istraživanja došli do odgovora- objasnio je naš izvor. Express je došao i do informacije kako je svaki ogranak stranke dobio zadatak da popiše imena svih stanara u svom kotaru te ih potom označi na listi.
Na primjer, onaj stanar koji je HDZ-ov glasač označen je njihovom plavom bojom dok je onaj koji je ultradesno označen tamno plavom bojom, dok su SDP-ovi dobili svoju crvenu, a oni krajnje lijevi pak tamno crvenu boju.
Kako je riječ o velikom radu na terenu svaki predsjednik kotara dobio je od dva do deset volontera (ovisno o veličini kotara) koji su onda razgovarali sa stanarima, odnosno svaki je od njih dobio po nekoliko ulica koje je trebalo obraditi.
Bazu simpatizera HDZ je počeo detaljno unositi i širiti s dolaskom Tomislava Karamarka na čelo stranke. I na tome su radili gotovo svi dužnosnici stranke (od predsjednika temeljnih ogranaka, gradonačelnika, direktora, pročelnika...).
Svaki od njih je dobio domaću zadaću - napraviti svoju bazu simpatizera. Nakon toga išlo se na to da i ti simpatizeri prošire svoj krug simpatizera HDZ-a.
"Kako bi se bolje razumjelo dat ću primjer- jedan od simpatizera kontaktiran je i on je doveo još njih dvadeset, a svaki od tih dvadeset dobio je zadatak da nađe još tri, četiri koji na dan izbora mogu dovesti još dvadeset simpatizera... Kako smo te podatke imali prije predsjedničkih izbora nakon njih smo provjerili jesu li taj dan izišli na birališta. Na taj način došli smo do brojke sigurnih glasača za HDZ. Mladež stranke i volonteri ovih su dana završili nazivanje kako bi provjerili jesu li možda promijenili mjesto stanovanja, možda se predomislili... Nakon tih poziva dobili smo točan broj simpatizera, odnosno sigurnih glasača, a ta brojka je, odnosno postotak velik u odnosu prema ukupnom broju birača", rekao je naš izvor iz vrha stranke.
Iako u HDZ-u ne žele otkriti o kojem je točno broju simpatizera riječ, uspjeli smo dobiti okvirnu brojku, odnosno da ih je više od milijun.
Nakon ovih iscrpnih istraživanja najveća oporbena stranka danas zna imena i prezimena ljudi u svakoj izbornoj jedinici koji će na dan izbora zaokružiti HDZ. No stanka na dan izbora njih kontaktira i dodatno motivira da izađu na izbore.
Ako slučajno netko od njih do 11 sati ujutro na dan izbora ne iziđe, onda ih volonteri nazivaju...
"Na dan izbora doslovno znamo tko nije izašao i zašto. Tako lakše kontroliramo izbore", rekao je naš izvor.
Do imena simpatizera, kažu u stranci, nisu došli samo na temelju popisa dužnosnika i članova i putem tog velikog istraživanja nego su koristili i još neke načine, ali o njima šute.
Samo znakovito napominju da je HDZ na vlasti većina jedinica lokalne samouprave.
Zbog svega gore navedenog u HDZ-u ne drže do najnovijih anketa koje daju prednost Milanovićevoj koaliciji. Naime, podsjećaju da je SDP nedavno izjavio da im je potrebno 800.000 glasova za pobjedu, a oni samo u simpatizerima imaju više od milijun.
Ali i u SDP-u su za ove izbore, kako doznajemo iz vrha stranke, proširili bazu simpatizera, odnosno glasača na izborima. SDP je i prije, još od vremena Ivice Račana imao bazu, a ona se za svake izbore proširuje.
Liste simpatizera tako su za ove predstojeće već osvježene, a kontaktirali su ih volonteri i call centar. Vladajući smatraju da je brojka od 831.000, koliko su izračunali da im je potrebno za pobjedu, više nego realna.
Ministar unutarnjih poslova Ranko Ostojić, ovih dana zadužen za rješavanje izbjegličke krize, sa svojim timom radio je na velikom projektu stranke kako bi taj rezultat na kraju bio i ostvaren.
Na prvi pogled činjenica da SDP ima samo oko 40 tisuća članova dok HDZ broji (dobili smo točnu brojku 210. 406 članova, od čega 3007 otpada na članove dijaspore), može stvarati problem, ali u vladajućoj stranci također “pucaju” na simpatizere.
"Ranko sve radi detaljno. Ključ je u bazama ljudi", otkrio nam izbor iz vrha SDP-a.
Naime, SDP detektirao je svoje simpatizere, ali čini se da će bazu ponovno morati popunjavati zbog onih koji su to postali tijekom izbjegličke krize, oduševljeni politikom premijera Zorana Milanovića.
Bazu simpatizera napravili su i koalicijski partneri HNS i HSU. Ostojić je, kažu nam u SDP-u, proveo svoju ideju pa stranka sada za svako biračko mjesto (njih 6500) ima sigurnu bazu simpatizera.
Pojednostavljeno rečeno, uzele su se, na primjer, tri ulice u jednom gradu koje pripadaju određenom biračkom mjestu i tu su se anketama otkrivali potencijali glasači…
Izgleda da je SDP za ove izbore odlučio poslužiti se HDZ-ovom provjerenom taktikom za pobjedu na izborima.
Prema našim informacijama vladajuća stranka uspjela je u detektiranju simpatizera, ali HDZ je u svojim metodama i dalje u prednosti s obzirom na to da su uspjeli u svom istraživanju doći do političkog opredjeljenja većine građana zemlje.