Nemam komentara, poručio je Tomo Horvatinčić na upit novinara 24sata je li čuo da je ukinuta prvostupanjska presuda kojom je oslobođen krivnje za pomorsku nesreću s dvoje poginulih, točnije, talijanski bračni par, iz 2011. godine.
Zagrebački poduzetnik tako će na Općinskom sudu u Šibeniku pred posve novim sudskim vijećem moći ponovno pokušati dokazati da je imao sinkopu te da je bio u nesvijesti u trenutku udara u jedrilicu supružnika Francisca Salpietra i Marinelle Salpietro Patel. Kako 24sata neslužbeno doznaje, Županijski sud u Zadru prihvatio je žalbu tužiteljstva te ukinuo presudu Horvatinčiću zbog bitnih povreda odredaba kaznenog postupka.
Ukratko, viši sud smatra da su razlozi za donošenje oslobađajuće presude proturječni. Konkretno, u jednom dijelu šibenski sud navodi da je oslobodio Horvatinčića jer njegova krivnja nije dokazana, a u drugom dijelu poziva se na zakonsku odredbu prema kojoj je zbog sinkope bio neubrojiv. Šibenski sud prihvatio je tezu Horvatinčićeve obrane o sinkopi, no nije obrazložio kako se u to uklapaju navodi drugih svjedoka i lučkog kapetana koji ga je ispitivao, kojima on neposredno nakon nesreće nije spomenuo nesvjesticu.
Inače, Horvatinčićev život obilježen je čitavim nizom nesreća i smrću nevinih.
On je još 1980. naletio na Mandu Vučković (75) i njezinu kćer koje su prelazile cestu. Majka je podlegla ozljedama, a kći je teško stradala. Pobjegao je s mjesta nesreće i nije pozvao pomoć, pisao je tad Večernji.
"To je velika tragedija za koju nisam kriv", izjavit će godinama kasnije.
Kasnije je pak Večernjem rekao da je tada pobjegao jer se bojao krvi.
Ali, mnogima je nepoznato da je i devet godina poslije, opet na zagrebačkoj Aleji Bologne, skrivio prometnu nesreću u kojoj je poginula Nada Petrović. Tko ga je tada štitio od kaznenog progona, ostat će zauvijek tajna.
Lakše bi se mogla rasvijetliti pogibija radnika na gradilištu njegove vile u Samoboru 2006. Ali, ni to se nije previše istraživalo.
Onda je 2009. godine u Bregani je svojim Rangeroverom udario u Opel Astru u kojoj su bili roditelji s dvoje djece u dobi od devet i 11 godina.
Policija je rekla kako je Horvatinčić prebrzo ušao u križanje, zbog čega je izgubio nadzor nad automobilom i udario u Opel na suprotnoj strani ceste.
Očevici su rekli da je nakon nesreće Horvatinčić hodao kao šerif i telefonirao, a zabrinutim roditeljima obećao je kupiti novi automobil.
Srećom, četveročlana obitelj bila je lakše ozlijeđena, a Horvatinčić je posjetio djecu u Klaićevoj bolnici.
Potom se dogodila nesreća na moru.
Kraj Primoštena svojim je snažnim gliserom Santa Marina ubio dvoje Talijana koji su se odmarali na jedrilici Santa Pazienza. Supružnici Francesco Salpietro i Marinelda Patella iz Padove, čija su tijela unakažena i raskomadana propelerima Horvatinčićeva glisera, ostali su na mjestu mrtvi.
Slučaj je zgrozio hrvatsku javnost jer je Horvatinčić umjesto unesrećenih spašavao gliser i sebe, pozivajući odvjetnike i prijatelje umjesto Hitne.
Osim odvjetnika, Horvatinčić je nakon nesreće zvao još desetak ljudi, među kojima još dvoje odvjetnika, Kerumova skipera, servisere glisera i druge prijatelje koji su se zbog toga našli na popisu svjedoka. Sve vrijeme je s Horvatinčićem na gliseru bila i njegova 27 godina mlađa družica zagrebačka bankarica Anica Đerđa, kojoj također nije nakon nesreće zvala Hitnu, policiju...
Ozljede bračnog para Salpietro bile su strašne. Otkinuta ruka zajedno s cijelim lijevim ramenom, nedostaju tri rebra, lom lubanje, slomljena je kralježnica, prijelom zgloba vrata, lom kostiju lubanje, čeljusti, rebara te brojna druga nagnječenja i razderotine.
Od rujna 1999. do veljače 2011. Tomislav Horvatinčić je počinio čak 31 prekršaj u prometu.