Top News
25120 prikaza

Plenki, kupi nam ovaj MiG da štiti hrvatsko nebo

Sovjetski MiG-29
Screenshot Youtube
Dobro očuvan ratni zrakoplov dostupan je po povoljnoj cijeni, a imao je samo 818 sati leta

Na prodaji u SAD-u našao se primjerak MiG-29UB i košta 4,65 milijuna dolara. Izrađen 1986. godine s tek 818 sati leta, ovaj dvosjed je daleko očuvaniji od bilo kojeg hrvatskog MiG-a. Istini za volju, UB je varijanta "smanjene borbene sposobnosti", ali je vjerojatno sasvim dostatan za potrebe air-policinga nad Hrvatskom. 

Postavlja se pitanje tko bi uopće mogao kupiti jedan takav zrakoplov, a američki mediji ni ne spominju mogućnost reaktivacije borbenog zrakoplova. "Avion će kupiti netko bogat i zaljubljen u avijaciju", kazao je Albert Heidinger iz tvrtke Raptor Aviation, aktualnih vlasnika MiG-a. 

Daleko najveća je vjerojatnost da će MiG završiti kao simulacija neprijateljskog zrakoplova u nekoj od škola američkog ratnog zrakoplovstva. Međutim, postoji šansa i da bi neka država ozbiljno razmotrila kupovinu jednog takvog zrakoplova. The Aviationist spominje Peru kao primjer jer oni koriste već 24 MiG-a 29 različitih verzija.

MiG29 | Author: Raptor Aviation Raptor Aviation

Kad to usporedimo s cijenom kriminalno lošeg remonta starih hrvatskih MiG-ova, ne možemo se oteti dojmu da bi hrvatsko nebo bolje štitio jedan ovakav mlažnjak nego svi ovi raspadnuti na Plesu.

Nekad su takvi zrakoplovi bili i u ratnom zrakoplovstvu biše Jugoslavije. Kako je Express već ranije pisao, video snimka prvog slijetanja lovaca MiG-29 u vojnu bazu Batajnica nedaleko od Beograda može se vidjeti na Youtubeu, a snimka prikazuje isporuku dva dvosjeda za JNA 24. rujna 1987. godine. Dvosjedi MiG-29UB u Jugoslaviju su stigli bez ikakvih oznaka, tako da se nije moglo utvrditi otkud dolaze. Vlasnik kanala na kojem se snimka nalazi prvi ju je put objavio 2017. godine, a tada je za TangoSix izjavio da ju je dobio od pilota koji je u to vrijeme radio na Batajnici.

Još 1986. godine SFRJ se odlučila nabaviti sovjetski avion dok je prvi jugoslavenski pilot Branko Bilbija letio u MiG-u 29 još 1985. godine. U konkurenciji su za novi borbeni avion JNA bili još Mirage-2000 (Bilbija je letio i u njemu) i F-16. Jugoslavija je tako, nakon SSSR-a postala prva europska i treća država na svijetu koja je nabavila MiG-29. Prije nje ovaj avion su nabavile Indija i Sirija.

Nakon što su stigla dva dvosjeda (evidencijski brojevi 18301 i 302, službena vojna oznaka NL-18) u rujnu 1987. godine, iste godine je isporučeno još 10 jednosjeda MiG-29B (dobili evidencijske brojeve 18101-110, službena vojna oznaka L-18) i to u dvije runde - prva je stigla 22. a druga 28. prosinca. Naknadno su u travnju 1988. godine isporučena još četiri jednosjeda.

  • Važna obavijest
    Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
  • goranc 21:55 30.Siječanj 2019.

    Pa u čemu je problem da se kupi. Ni u čemu . Nećete požaliti. To ionako rade naša Slavenska braća, Rusi, htjeli mi to priznati ili ne. Probleme mogu raditi jedino oni preko oceana, kojima su puna usta demokracije, laži, ... prikaži još!, ubijanja , stvaranja ratova, uživanja u krvlju do koljena, jedino oni mogu raditi probleme. Nadam se da niste , vi vlada, potpisali neki kolonijalni ugovor.

  • Avatar Antun Sklepić
    marica 17:44 09.Siječanj 2019.

    da da već bi migovi vjerojatno krasili naše nebo ali putin neda skinut zvjezdu a znamo što ona kome znači.

  • matko212 11:02 09.Siječanj 2019.

    Štos je što hrvatska vrhuška ne želi ruske avione iako bi oni bili najjeftinije i optimalno rješenje. Ne trebaju velike prilagodbe ni obuka pilota. Međutim naši pod svaku cijenu hoće zapadnjačke aparate jer to na ovako trusnom području ipak znači ... prikaži još! nekakvo strategijsko svrstavanje. S Rusima bi se lako dogovorili a sa zapadnjacima će to kako vidimo teže ići.