Prije dva tjedna Facebook je priznao da je "tajnovita ruska tvrtka" potrošila 100.000 dolara na političke oglase koji su ciljali američke korisnike Facebooka tijekom predizborne kampanje 2016. godine. Tada je Facebook predao podatke o kupcima tih oglasa posebnom savjetniku Robertu Muelleru koji istražuje ruske upade u američke izbore, piše Ars Technica.
Danas, Facebook je najavio da će također preusmjeriti informacije istražiteljima iz Kongreesa. Mark Zuckerberg je priopćio kako će Facebook pojačati svoje napore kako bi spriječio miješanje stranih vlasti u budućnosti.
"Integritet naših izbora temelj je demokracije diljem svijeta", rekao je Zuckerberg u videu objavljenom na Facebooku. "Ne možemo spriječiti sve vlade u svim uplitanjima, ali im možemo otežati".
Jedna značajna promjena bit će veća transparentnost za političko oglašavanje. Facebookova platforma omogućuje oglašavačima da različite oglase plasiraju različitim publikama. Tvrtka želi olakšati javnosti da razumije kako oglašavači koriste tu mogućnost.
"Ne samo da ćete morati otkriti koja je stranica plaćena za oglas, nego ćemo učiniti tako da možete posjetiti stranicu oglašavača i vidjeti oglase koje trenutačno prikazuju bilo kojoj publici na Facebooku", rekao je Zuckerberg.
Facebook će pojačati svoj proces revizije za oglase u nadi da će inozemne organizacije obustaviti kupnju političkih oglasa tijekom budućih izbora. Američki izborni zakon zabranjuje strancima trošenje novca na političko oglašavanje.
Facebook također planira staviti veći fokus na napore za osiguranje izbornog integriteta. "Radimo na tome da se ovaj vikend osigura integritet njemačkih izbora, od poduzimanja akcija protiv tisuća lažnih računa, u partnerstvu s državnim tijelima poput Saveznog ureda za informacijsku sigurnost, dijelimo sigurnosne postupke s kandidatima i strankama", kazao je Zuckerberg te dodao da će udvostručiti Facebookovo osoblje za ovu vrstu napor u sljedećoj godini.
Sve to naglašava koliko je Facebook postao važan za politički proces. Facebook je sada najvažniji izvor prometa za mnoge web stranice s vijestima, a njegova oglašavačka platforma ima ogroman doseg. Facebook se širi kako bi uspostavio politike i postupke koji će se nositi s tim golemim utjecajem na odgovoran način.
Upravo zbog toga teško je pronaći pravi omjer zakonske kontrole društvenih mreža i prava na slobodu izražavanja. Kako je u jednom razgovoru za Express otkrio Daniel Mossbrucker, zakone treba raditi dugoročno zato što ne znamo kakva će vlast biti za nekoliko godina. Daniel sudjeluje u radu nevladine organizacije Reporteri bez granica gdje je posebno zadužen za slobodu informacija na internetu.
On voli reći da novinari žive u nevjerojatno uzbudljivim vremenima gdje nove tehnologije omogućuju dijeljenje informacija praktički u stvarnom vremenu. Mossbrucker je, inače, gorljivi zagovornik slobode izražavanja, ali jednakim žarom će govoriti protiv Facebooka kao i protiv nerazumnih zakona kakve Njemačka želi progurati. On odmah podsjeća da sam Facebook ima gomilu problema. Oni (Facebook) su nevjerojatno netransparentni. Ne znamo ni koliko ljudi odlučuje o kontroverznom sadržaju, ne znamo ni kakva su pravila za uklanjanje sadržaja.
Sukladno članku 94. Zakona o elektroničkim medijima, komentiranje članaka na web portalu Express.hr dopušteno je samo registriranim korisnicima. Svaki korisnik koji želi komentirati članke obvezan je prethodno se upoznati s Pravilima komentiranja na web portalu Express.hr te sa zabranama propisanim stavkom 2. članka 94. Zakona.
to znasvatko