Top News
3336 prikaza

Opasni i moćni: Drže većinu medija, ali nitko za njih nije čuo

Mediji
Pixabay
Riječ je o tvrtki koju smatraju jednom od najopasnijih - izraziti su desničari, a sve što rade obavijeno je velom tajne

Većina Amerikanaca ne zna da postoji. Američke vijesti o njoj pričaju kao o neprimjetnoj kompaniji. Za razliku od Fox Newsa i Ruperta Murdocha, praktički nitko izvan poslovnih krugova ne bi mogao imenovati njihovog šefa. Pa ipak, Sinclair Media Group vlasnik je najvećeg broja TV postaja u Americi.

"Sinclair je vjerojatno najopasnija tvrtka za koju većina ljudi nikada nije čula", rekao je Michael Copps, bivši predsjednik glavnog američkog regulatora za emitiranje, Savezne komunikacijske komisije (Federal Communications Commission, FCC) u mandatu Georgea W. Busha.

Jared Kushner Korupcija s vrha Ekonomix Kinezi stali u red: Trumpov zet za 500.000 dolara nudi vize

John Oliver - voditelj tjedne satiričke emisije Last Week Tonight - upotrijebio je sličnu rečenicu na otvaranju 18-minutnog priloga Sinclairu prozivajući ih da su "možda najutjecajnija medijska tvrtka za koju nikad niste čuli".

Ali to se počinje mijenjati. Sinclairova veličina, desničarska politika i bliske veze s Bijelom kućom Donalda Trumpa počinju privlačiti pozornost. Demokrati upozoravaju na sukob interesa i traže odgovore na pitanje zašto Sinclair održava bliske veze s Trumpom, što bi, kažu, moglo značiti da ta velika medijska kompanija dobiva povlašteni tretman.

New York Times priča o grupi kao konzervativnom divu koji je od Busheva mandata iskoristio svoje 173 televizijske postaje kako bi promovirao uglavnom desničarski dnevni red. Washington Post ih opisuje kao "tvrtku s dugom poviješću koja favorizira konzervativne politike i kandidate u svojim medijima", prenosi Guardian.

U novije vrijeme, Sinclair je dodao web stranicu, Circa, u svoj portfelj. Circu neki krugovi opisuju kao novi Breitbart i omiljena je među zaposlenicima Bijele kuće koji žele prijateljski medij za curenje informacija.

Rastuća nelagoda u Americi zbog uspona Sinclaira proizlazi iz uvjerenja da će njihove bliske veze s Trumpom dopustiti da kontroliraju propise o tržištu. Već je najveći emiter u zemlji, ali Sinclair je spreman za ostvarivanje još većeg monopola. Sada žele kupiti dodatne 42 postaje za nekih četiri milijarde dolara čime bi svojim signalom pokrivali tri četvrtine svih domaćinstava u SAD-u

Jared Kushner Bivši šarmer Top News Pravo lice Trumpova zeta: "On je se*onja"

Drugi razlog za zabrinutost i pojačani nadzor je ono što se vidi kao izražen politički stav tvrtke. Sinclair prisiljava svoje lokalne postaje da kontroliraju vijesti te da emitiraju isključivo pozitivne stvari o Trumpu. U travnju su angažirali Borisa Epshteyna, bivšeg glasnogovornika Trumpove kampanje kao glavnog političkog analitičara. Njegovi 10-minutni segmenti političkih komentara ne iznenađuju pristupom Trumpovoj administraciji. 

Neke lokalne postaje navodno su se odupirale naredbama da emitiraju pro-Trumpovske priloge. Sinclairov menadžment kaže kako su paketi neophodni da bi gledateljima pružili različita gledišta kao protutežu većinom liberalnim medijima koji prevladavaju u SAD-u.

Ali Sinclairova politika nije ograničena sam na Epshteynove doprinose. Imaju dugu povijest emitiranja materijala koji je često bio kontroverzan i za koji je u prošlosti bio sankcioniran - sve dok su uvjeravali ljude da jednostavno izvještavaju o vijestima.

Iako ne posjeduje kulturološki potencijal glavnih konzervativnih mreža poput Fox News, Sinclairov utjecaj je suptilniji. Za razliku od Fox News-a, koji sami i jasno i ponosno proizvode svoje emisije te ih tako i obilježavaju, većina gledatelja Sinclairovih lokalnih stanica nema pojma tko ih posjeduje jer nisu označeni kao dio Sinclairove mreže.

Okupljanje neonacista u Charlottesvilleu Povijest rasizma Top News Američki nacisti: Za Hitlerove konc logore misle da su 'čarolija'

Njihov politički plan nije nimalo tajanstven. Izvještaji o financijskim kampanjama pokazuju da su vlasnici, braća Smith, povijesno, donirali pretežno republikancima i njihovim kampanjama. Analiza Washington Post-a o pokrivanju predsjedničkih izbori iz 2016. godine otkrila je da su Sinclairove stanice neobično pozitivne prema Trumpu i negativne prema Hillary Clinton.

Tijekom prošlogodišnje predsjedničke kampanje, Sinclair je imao točno nula intervjua s Clintonicom. No, Sinclair je objavio 15 ekskluzivnih razgovora s Trumpom, koje su u posljednjim mjesecima kampanje emitirali uglavnom u kritičnim državama i okruzima. Sinclair je inzistirao da nije imao poseban dogovor s kampanjom Trump i da se Clintonica jednostavno im se ne stavlja na raspolaganje. Dužnosnici Clintoničine kampanje kažu da su odbacili Sinclair iz dobrih razloga, ali Tim Kaine, kandidat za Clintoničina zamjenika davao je intervjue Sinclairovim stanicama.

Veliku zabrinutost stvara i činjenica da je na mjesto šefa FCC-a postavljen Ajit Pai, odani Trumpov suradnik, koji bi lako mogao podilaziti Sinclairu i njihovim interesima.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.