Znanost
886 prikaza

Hrana koju trebate izbjegavati kad 'umirete od gladi'

Žena proučava hranu u hladnjaku
Thinkstock
Bilo da ste pokvarili želudac ili jednostavno niste stigli jesti, ovo nemojte konzumirati na prazan želudac

Ako imate osjećaj da vam se želudac već zalijepio sa kralježnicu od gladi, jer ste propustili ručak i sad ne možete dočekati da se bacite na večeru, malo pričekajte i nemojte početi ni s jednom od sljedećih namirnica:

Ljuta, začinjena hrana

Ako 'ubacite' začinjenu hranu na prazan želudac, možete očekivati želučane tegobe, kaže gastroenterologinja Lisa Ganjhu iz njujorškog Lanogne zdravstvenog centra. "Ne postoji ništa u mješavini začina što bi moglo smanjiti učinak kad ona dođu u dodir s vašom želučanom ovojnicom", kaže Ganjhu, što znači da bi bilo bolje da pojedete nešto drugo prije nego se bacite na ljute papričice.

Mliječni proizvodi, s druge strane, posebno dobro mogu zaštititi želudac od ljute hrane (zato se uz mnoga indijska jela sa strane poslužuje dodatak na bazi jogurta), pa popijte čašu mlijeka prije jela ili uz njega pijuckajte jogurt.

Jabuke | Author: Davor Puklavec (PIXSELL) Davor Puklavec (PIXSELL)

Samo voće

Jabuka ili kruška neće na duge staze zavarati vašu glad, napominje glasnogovornica Akademije nutricionista i dijetetičara, Tamara Melton. Iako se šećer iz voća sporije probavlja od šećera iz slatkiša, zbog voćnih vlakana, nećete dugo imati potrebno gorivo, jer vam za to trebaju bjelančevine.

Dakle, voću dodajte orašaste plodove i malo sira (može i zrnati sir ili grčki jogurt), te ćete brzo primijetiti kako nestaje glad.

Minijaturna pakiranja grickalica (kojih biste mogli pojesti barem pet komada)

Unatoč tome što se svi ponekad nadamo suprotnom, 100 kalorija bilo čega neće vas zaista zadovoljiti kad ste gladni, što je glavni problem s ovim malim pakiranjima grickalica, kaže Melton. Ustvari, ta mala pakiranja čipsa ili krekera, zbog jednostavnih ugljikohidrata koja se brzo probavljaju, mogu brzo uzrokovati još jaču glad nego da ništa niste jeli.

Radije odlučite da ćete pri sljedećem obroku manje jesti, te sad pojedite 250-300 kalorija vrijedan mini obrok, sa zdravom mješavinom ugljikohidrata i bjelančevina. Primjerice pola sendviča od puretine s pecivom od cjelovitih žitarica.

Naranče, menta, umaci za tjesteninu i kofeini

Ovo su primjeri hrane nakon čije će se konzumacije automatski stvoriti kiselina u želucu, što bi moglo pak uzrokovati iritacije i upalu zidova želuca, kaže Ganjhu i napominje da je problem puno veći kod praznog želuca, jer nema druge hrane koja bi mogla stvoriti tampon zonu između kiseline i zida želuca. Posebno 'teško' može pasti kofein osobama s gastritisom.

Zapamtite da većina povrća potiče proizvodnju kiselina u želucu (a uz to posjeduju hrpu vlakana, koja se preporučuju osobama s gastritisom). Ako ste željni brzog obroka, bacite se na humus s povrćem ili na obrok s lećom ili piletinom.

Sushi | Author: Nina Djurdjevic (PIXSELL) Nina Djurdjevic (PIXSELL)

Suši

Kombinacija bijele riže i umaka od soje čini suši lošim izborom ako ste stvarno gladni. Riža će vas 'dotući' jer nema vlakana, a umak od soje je pun natrija, što znači da ćete biti jako žedni. "Naš mozak može zamijeniti žeđ za glad, pa ćete se vjerojatno pretrpati u trenutku kad je sve što vam treba - malo vode", kaže Maria Bella, osnivačica Top Balance Nutritioni iz New Yorka.

Izaberite narutto rolice, koje se zamotaju u krastavce umjesto u rižu, te obrok započnite sa salatom od algi ili edamama (koje ćete začiniti limetom umjesto soli).

Koktel

Koliko god puta ponovili da je loše piti na prazan želudac, jer će vas alkohol prije 'lupiti', ali ćete i brže ogladniti, te nećete kontrolirati unos hrane, mnogi i dalje to čine. Pa na kraju večeri završe na kebabu sa svim dodacima, nakon dana posta. 

Istraživanja su pokazala da alkohol snižava razinu leptina, hormona koji mozgu govori kad je tijelo sito, a nakon tri pića, razina leptina pada za 30 posto.

Dakle, ako znate da ćete ići na piće, a ne stignete jesti, barem se suzdržite od grickalica koje mogu biti poslužene uz piće, jer su vjerojatno pune soli, što znači da ćete ih pojesti puno, ali ćete i više piti. Ako ikako možete, prije nego počnete piti pojedite piletinu s roštilja ili nego povrće s laganim umakom, piše Huffington Post.

Komentiraj, znaš da želiš!

Za komentiranje je potrebno prijaviti se. Nemaš korisnički račun? Registracija je brza i jednostavna, registriraj se i uključi se u raspravu.