Ima ih puno više od ljudi i žive duboko u Zemlji

Špilja na Novom Zelandu
Getty images

Puno više organizama živi ispod površine nego na površini Zemlje zaključak je to istraživačkog tima znanstvenika iz  Deep Carbon Observatory (DCO). Između 16,5 do 25 milijardi tona mikroorganizama živi ispod površine, a njihova masa je tisuću puta više nego masa svih ljudi na Zemlji.

Do ovih podataka znanstvenici su stigli nakon pregleda niza lokacija na Zemlji, istraživanja bušotina dubokih pet kilometara, na dubini do 2,5 km ispod morskog dna. Pretpostavljaju tako kako je ukupna veličina tog ekosistema iz podzemlja dvostruko veća od volumena svih naših oceana i mjeri se na oko 2,3 milijarde kubičnih kilometara, piše The Big Think.

No pravo je pitanje tko su stanovnici  te "duboke biosfere", tj. oni koji žive duboko ispod površine Zemlje?

Među njima su tone gotovo jedva živih "zombi" bakterija, mikroba, često neobičnih i čudnih, oblici arheje, prabakterija, i ostalih često neobičnih oblika života. Altiarchaeales ili jednostanični Geogemma barossii koji dominiraju na području unutar hidrotermalnih otvora na 121° C na morskom dnu.

Smeće na plaži Drastični potezi Znanost Nije dobro: Ovako će izgledati život na Zemlji za sto godina

Desulforudis, purpurni, plavi štapići koji okružuju narančaste ugljične sfere, su bakterije koja preživljavaju na hidrogenu.

"Ovakvi organizmi najvjerojatnije su na Zemlji prisutni već milijarde godina i pokreću niz zemaljskih geoloških sistema koji su doveli do ovakvog svijeta kojeg danas poznajemo", objašnjava Karen Lloyd, sa Sveučilišta Tennessee.

Takvi sićušni oblici života opstaju u jako oskudnim uvjetima, kao što je energija sa stijena, ili u plinovima poput hidrogena i metana. No neki od njih mogu živjeti tisućama godina, preživljavajući, a mijenjaju se samo uslijed nekih velikih potresa ili erupcija.

Voditeljica studije Cara Magnabosco, sa Flatiron Institute centra iz New Yorka, uključila je niz ostalih istraživača iz DCO-a. Ova organizacija okuplja 1200 znanstvenika iz 52 zemlje, koji se bave različitim područjima od geologije, fizike do kemije ili mikrobiologije. Ova 10-godišnja inicijativa biti će zaključena sljedeće godine.

"Osjećaj je kao da smo pronašli potpuno novi rezervoar života na Zemlji. Stalno otkrivamo nove oblike i tipove života. Jako puno života nalazi se u dubini zemlje, puno više nego na njezinoj površini", naglašava Lloyd.

Znanstvenici tako kažu kako se njihova studija o bogatstvu života ispod površine zemlje može usporediti sa proučavanjima bogatih ekosistema poput onih na otočju Galapagos ili u prašumi Amazone.

• BESTpartizan 21:52 28.Prosinac 2018.

x znamo mi to sve.