Najudaljeniji planetoid dobio je ime i to - indijansko!

Arrokoth
NASA
Do tog svemirskog tijela Sunčeva svjetlost putuje čak šest sati, a ipak - znanstvenici su ga detaljno pregledali sondom koja juri 23 km/s

Do 12. studenog ove godine najudaljeniji objekt u Sunčevom sustavu što ga je čovječanstvo ikada izbliza istražilo, zvao se 2014 MU69. 1. siječnja ove godine s udaljenosti od samo 3500 kilometara poslikala ga je letjelica New Horizons, koja je prethodno obišla Jupiter i Pluton, da bi sad brzinom od 84.000 kilometara na sat kroz Kuiperov pojas jurila prema izlasku iz Sunčevog sustava.

New Horizons tek je peta ljudska letjelica koja je dosegla treću kozmičku brzinu. A kako je 2014 MU69 sasvim lijepa gromada, duga 36 i široka 10 kilometara, usto na orbiti od Sunca čak 45 puta udaljenijoj nego što je Zemljina, odnosno 6,5 milijardi kilometara (što je oko 6 svjetlosnih sati), nije imalo smisla ostaviti je de facto bezimenu.

Voyager 1 Sve je dalje Znanost Iz svemira se javlja već 40 godina, a udaljen je 20 milijardi km

Do sada se ovaj objekt neslužbeno nazivalo Ultima Thule, prema nazivu koji su Grci i Rimljani koristili kako bi na svojim kartama opisali legendarnu daleku zemlju na sjeveru svijeta.

Problem s tim imenom bilo je to što je Thule-Gesellschaft bila organizacija nastala u Njemačkoj 1918. koju su osnovali desničari u Münchenu oduševljeni okultnim. Organizacija je financirala stranku DAP, koja je ubrzo postala NSDAP, odnosno stranka njemačkih nacista. Bila je malo nezgodna podudarnost što se tako zgodan objekt u svemiru, sasvim nedužan u odnosu na ljudske gluposti na Zemlji, zove po mitskom mjestu u koje su nacisti vjerovali da su tamo nastali pragermani.

A još kad se tome doda da je to ime danas vrlo često u ekstremnim rasističkim krugovima po Zapadu...

1/3

NASA je zato udarila totalnu kontru, planetoidu 2014 MU69 dala je izgovorljivo ime "Nebo", doduše, ne na engleskom ili ijednom jeziku koji bi bio služben u bilo kojoj zemlji svijeta.

"Sa zahvalnošću primamo ovaj dar od naroda Powhatan. Dodijeljeno ime 'Arrokoth' označava snagu i izdržljivost ovog algonquijskog naroda iz regije Chesapeake. Njihova baština ovime nastavlja biti vodilja za sve koji traže smisao i razumijevanje podrijetla svemira i nebeske povezanosti čovječanstva", nadahnuto je na ceremoniji preimenovanja govorila Lori Glaze, direktorica NASA-inog Planetary Science Division.

Powhatan označava nekoliko američkih urođeničkih naroda izvorno iz obalnih područja današnje Virginije. Ovaj jezik jest izumro pod bjelačkom kolonizatorskom invazijom još samih početaka 17. stoljeća, ali je nekoliko stotina riječi ipak sačuvano, kao i dio naslijeđa među preživjelim potomcima koji su uspjeli očuvati nešto od baštine svojih predaka.

Pluton Na rubu sustava Znanost Otkrili tajnu dina na Plutonu koje su poput onih na Zemlji

Znanstvenici koji su letjelicu New Horizons pratili na cijelom njenom putovanju još od 2006., planetoid Arrokoth otkrili su prateći letjelicu iz područja u Marylandu koja su smještena vrlo blizu područjima Powhatana.

Odluka je stoga bila laka, a kako bi pokazali potpuno poštovanje prema urođeničkoj plemenskoj zajednici potomaka tog naroda, znanstvenici su službeno tražili odobrenje od poglavica da tim imenom nazovu svoj 2014 MU69. Arrokoth je inače vrlo zanimljivog oblika, zapravo ga čine dva manja otprilike sferna tijela, srasla na jednom mjestu onako kako bi se moglo zamisliti da su se u vrijeme nastajanja planeta oko Sunca komadi materijala okupljali u sve veće i veće gromade.

• Avatar maks20022
    maks20022 18:56 07.Ožujak 2020.

Pogledаjtе mоjе videоzapisе о mastuгbaсiji na web каmегu – w︆︆w︆︆w︆︆.︆︆f︆︆ck69︆︆.︆︆site