Nova terapija uspješno usporila rak pluća

Pluća
Thinkstock

Liječim rak pluća već četvrt stoljeća, i nikada nisam vidio nešto ovako revolucionarno u smislu liječenja kao što je ovaj pomak s imunoterapijom, kaže dr. Roy Herbst sa odjela onkologije na Yaleu. On nije bio dio tima koji je radio na velikoj novo studiji koja pokazuje da ako se kemoterapija kombinira s novom vrstom imunoterapije rak ubojica se uvelike usporava.

Novi lijekovi koštaju oko 100.000 dolara na godinu, ima ozbiljne i teške nuspojave te pomaže samo djelu pacijenata, manje od polovice. No, kada je lijek efektivan rezultati su dugotrajni, pa znanstvenici, kako sami kažu, žure kako bi pronašli "formulu" prema kojoj mogu individualizirati terapiju kako bi uskoro mogli pomoći svima oboljelima.

Rak pluća je, uz rak gušterače, tip karcinoma koji odnese najviše života, čak 1.7 milijuna ljudi godišnje. Pacijenti koji su sudjelovali u studiji oboljeli su od karcinoma pluća ne-malih stanica (NSCLC) u koji ubrajamo adenokarcinom, planocelularni karcinom i karcinom pluća velikih stanica.

"Samo kemoterapija ima vrlo ograničen učinak, te može nadodati samo nekoliko mjeseci života. Kombinacija ove dvije terapije pokazuje veliki napredak, a uskoro bi ta vrsta liječenja trebala biti i pokrivena od strane osiguravatelja. Neki pacijenti, zahvaljujući imunoterapiji, već osam godina žive s rakom pluća", kaže dr. Gandhi sa Yalea o benefitima.

"Ovo je veliki napredak uopće o tome kako razmišljamo o raku pluća, i ovakvo je liječenje bolje od svega što koristimo godinama. Brojevi su fantastični, a kako radimo i gradimo, tako će biti sve bolje. Za sada 30 do 40 posto pacijenata reagira na ovu terapiju, ali kada reagiraju reagiraju fantastično, i na nama je da sad to još poboljšamo da se može primjeniti na sve pacijente", rekao je dr. Herbst i objasnio, laički, kako terapija zapravo djeluje.

"Stanice tumora su kao torbe sakrivenih proteina koje, ako ih se uspije razotkriti, imunitet će ih prepoznati kao "ciljeve" koje moraju napadati kako bi pokušali izbrisati rak. Ubijanjem nekik of stanica kemoterapija bi mogla razotkriti te proteine te pomoći imunoterapiji da identificiraju lovinu", ilustrirao je Herbst.