Sigurno znate da Saturn ima prstene, no jeste li znali da ih i ovi planeti imaju?

Saturn
Pixabay
Saturn nije jedini planet u Sunčevom sustavi koji ima prstene. Uz njega, još tri planeta mogu se pohvaliti ovim obilježjem

Za Saturn mnogi kažu kako je najljepši planet u Sunčevom sustavu zbog prstena koji izgledaju impresivno. Njegovi prsteni su lako vidljivi i kroz mali teleskop, a poznati su još od vremena kad je Galileo Galilei prvi upotrijebio teleskop u astronomske svrhe.

No, Saturn nije jedini planet u našem Sustavi koji ima prstene. Uran, Jupiter i Neptun također ih imaju, no oni su toliko tamni da se mogu vidjeti samo uz pomoć moćnog teleskopa zbog čega nisu bili otkriveni do kraja 70-ih godina prošlog stoljeća. Ali, danas ih zahvaljujući NASA-i možemo i mi vidjeti, barem na fotografijama.

Uranovih 9 prstena otkriveno je 1977. godine, a deseti i jedanaesti tek 1985. godine. Hubble je otkrio još dva prstena te se danas za Uran smatra da ih ima 13. Prsteni su eliptični i ne izgledaju cjelovito poput Saturnovih.

Uran | Author: NASA, ESA, and M. Showalter NASA, ESA, and M. Showalter

Najveći planet u Sunčevom sustavu ima 4 prstena, a otkriveni su 1979. godine. Najbliži Jupiteru je Halo prsten, širok čak 20 000 km.

Jupiter | Author: NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Southwest Research Inst NASA/Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory/Southwest Research Inst

Neptun ima 5 prstena, a svi su značajno manji od Saturnovih. Također, znanstvenici kažu kako su oni dosta nestabilni te da bi pojedini lukovi određenih prstena mogli nestati unutar jednog stoljeća.

Neptun | Author: NASA NASA