Zašto nismo upoznali ET-a? Gledaju nas kao u ZOO-u!

Ilustracija kontakta s izvanzemaljcima
Pixabay
Na redovitom skupu METI-ja znanstvenici nikad bliže konačnom zaključku zašto nam se ne javljaju... i kako ih ipak "uhvatiti"

Carl Sagan u povijest je ušao po mnogim djelima, mnogim izjavama, ali najpoznatija je bila ona: " Svemir je jako veliko mjesto. Ako bismo bili sami u svemiru, bilo bi to strašno traćenje prostora." To je iskoristio i u svom romanu "Kontakt", što je poslije ušlo i u film. Objašnjavajući jesmo li sami u svemiru, Jamie Carter je za Forbes krenuo iz istog korijena kao i Sagan tada, u 80-ima, od Fermijevog paradoksa.

Slavni talijanski fizičar Enrico Fermi pitao se: "Pa, gdje su svi ostali!?", jer sve je upućivalo i upućuje na to da svemir mora vrvjeti inteligentnim civilizacijama. Ako se uzme da svemir postoji nekih 14 milijardi godina, da je nastalo toliko i toliko milijarda zvijezda, s toliko i toliko planeta pogodnih za život, kako je moguće da još nismo imali kontakt s izvanzemaljcima. Postoji li biološko ili sociološko objašnjenje za tako nelogičnu "Veliku šutnju"?

Jatovi zrakoplovi JUGA Life NLO iznad Zagreba: "Stari, da li ti to vidiš?"

Carter je odgovor potražio na redovitom skupu METI-ja, međunarodni projekt slanja poruka inteligentnim izvanzemaljcima, na kojem se znanstvenici okupljaju svake dvije godine.

"Pitanje 'jesmo li sami' utječe na sve nas je je direktno povezano s čovječanstvom i našim mjestom u svemiru", kazala mu je Brigitte David.

Na to pitanje sada pokušavaju odgovoriti vodeći astrofizičari, biolozi, sociolozi, psiholozi i povjesničari, svi na jednoj hrpi, a u kojem smjeru bi se mogla kriti moguća objašnjenja za "Veliku šutnju" inteligentnih izvanzemaljskih civilizacija, otkrivaju već i pitanja ovogodišnjeg okupljanja METI-ja. Šute li izvanzemaljci zato da svojim javljanjem ne bi utjecali na čovječanstvo? Živimo li u "galaktičkom ZOO-u"?

Trebamo li slati namjerne radio poruke obližnjim zvijezdama kako bismo im signalizirali da nas zanima pridružiti se "galaktičkom klubu"? Je li izvanzemaljska inteligencija nalik ljudskoj? Je li život na Zemlju došao odnekud drugdje iz galaksije međuzvjezdanom migracijom?

Radioteleskopi | Author: YouTube YouTube

"O zagonetki o izvanzemaljskom životu i zašto ga još nismo uočili, često se raspravlja. No, ova radionica ima jedinstveni fokus, mnogi govornici dotakli su se kontroverznog objašnjenja koje se prvi put pojavilo u 70-ima, 'hipoteza zoološkog vrta'", kazala je Florence Raulin Cerceau.

Logika je da Zemlja predstavlja zatvoren ekološki sustav i bilo kakav utjecaj izvana može ga poremetiti na neočekivane načine. Usto, društvo koje je kadro prevaljivati stotine svjetlosnih godina, sto posto je od čovjeka inteligentnije kudikamo više nego što je čovjek, koji je još uvijek kadar uništavati planet industrijom i ratovima, inteligentniji od, primjerice, orangutana. Vjerojatno i mačke.

Po toj logici, izvanzemaljci bi bili posvuda oko našeg planeta, "bez po muke" bi se uspješno skrivali od tako primitivne civilizacije kao što je ljudska i pratili što radimo.

"Izvanzemaljci možda gledaju na ljude na Zemlji velikim dijelom onako kako mi promatramo životinje u ZOO-u", objašnjava Douglas Vakoch, predsjednik METI-ja.

Avi Loeb A njega nije briga Znanost Šef astronoma s Harvarda: Među nama su vanzemaljci

Životinjama unutra, logično, javlja se ideja kako natjerati čuvare našeg ZOO-a da nam se otkriju i komuniciraju s nama. Vakohc smatra da bi čovječanstvo moglo učiniti presudan korak u kontaktu ako bi se puno više potrudilo.

"Ako bismo šetali ZOO-om i iznenada se prema nama okrenula zebra, pogledala nas u oči i stala nam nabrajati nizove prim-brojeva kuckajući svojim kopitom, to bi značilo radikalnu promjenu u odnosu između nas i zebre, osjećali bismo se natjeranima da odgovorimo", kazao je.

Nastavak na sljedećoj stranici...

• Stranica 1/2
  • vjaceslav 07:54 25.Ožujak 2019.

hmm! kada su ameri došli na mjesec nisu se skrivali, već su na njega poboli svoju zastavu, njihove letjelice pioneer 10 i pioneer 11 nose zlatne ploče s miroljubivom porukom tim plašljivim et-ijima, američke svemirske karavele voyager 1 i voyager2 ... prikaži još! već su zaplovile dubinama međuzvjezdanog prostora, a pridružiti će im se i druge njihove letjelice koje su postigle treću svemirsku brzinu, već pomenute pioneer 10 i 11 te najnovija new horizons. zaludu se et-iji skrivaju - ameri dolaze!