Kada neki zaposlenik napušta tvrtku u kojoj radi, ta veza završava samo na papiru. Naime, kako se mijenjaju pravila u biznisu, tako se mijenjaju i navike. Najveća korist koju možete izvući od zaposlenika koji odlazi u neku novu poslovnu avanturu je da vam ostane kolega, a ne tek neki bivši radnik koji je nekoć prolazio hodnicima vaše kompanije.
Dio priče leži i u onoj "nikad ne znaš što će se dogoditi u budućnosti i gdje ćemo se opet sresti", ali ono što je važnije je što ih je vrijeme koje su proveli u vašoj kompaniji na neki način oblikovalo. To se može odraziti na više načina – od toga da mogu postati "ambasadori" bivšeg poslodavca, pa do toga da će na svakom budućem poslu biti ponosni što su bili dio vašeg tima, što na kraju za vaš brend puno znači.
Magazin Fortune donosi šest razloga zbog kojih sintagma bivši zaposlenik mora nestati iz vašeg rječnika.
- Zlatno pravilo
Ovo je možda najočitija stvar, ali upravo zato mnogima promakne. Prema zaposleniku koji odlazi se ponašajte onako kako biste htjeli da se i oni odnose prema vama.
- Ne shvaćajte to osobno
Ljudi idu dalje, takve se stvari događaju i događat će se. Nemojte dozvoliti da se zaposlenik osjeća neugodno zato što odlazi. Za njih je to velika promjena i zapravo bi ih trebali podržati. Jednog dana ćete i vi otići negdje drugdje.
- Ostanite u kontaktu
Kada jednom napuste kompaniju, zaposlenici nisu nestali s lica zemlje. Ostanite u kontaktu barem preko mejla. Taj vam kontakt može u budućnosti otvoriti razne prilike, ali i ostavljate dojam kompanije koja brine o profesionalnom razvoju svojih djelatnika.
- Podržite njihov profesionalni razvoj
Nerealno je očekivati da će svi zaposlenici zauvijek ostati s vama i zato trebate podržati njihove ambicije. U konačnici, to je za vas sjajna referenca.
- Slušajte što vam kažu
Malo tko vam je odličan izvor informacija o tome što misli o kompaniji kao zaposlenik koji odlazi negdje drugdje. Zaposlenici na odlasku su najčešće vrlo iskreni i reći će vam dobre i loše strane. Tzv. "izlazni intervjui" su uobičajena praksa uspješnih kompanija.
- Stvorite suradničku odnos
Ljudi koji odlaze uglavnom idu na slične poslove. Njihova nova iskustva i znanje vam mogu biti od koristi, ali i njihova nova poznanstva koja se vrlo često mogu izroditi u nove poslovne izazove.