Apple danas zarađuje više nego što je primjerice BDP Hong Konga. U posljednjem kvartalu svakih sat vremena prodali su 34.000 iPhonea i s tim tempom zarade Apple si može priuštiti kupiti bilo koju tehnološku kompaniju na svijetu za gotovinu i još bi im ostalo kusura. No, kako je kompanija koju je pokrenula grupa hipija i geekova i koji, realno, nikada nisu izmislili i proizveli ništa revolucionarno tako uspješna? Analitičari Independenta ističu kako se usporavanje ili pad Appleovih prihoda ne nazire, a tajna njihovog uspjeha je u slabostima drugih.
Nikad prvi, ali uvijek pioniri
Dakle, iako se smatraju pionirima u mnogim stvarim, Apple zapravo nikada ništa nije nešto napravio prvi. Njihova tri najveća launcha u posljednjih deset godina, iPad, iPhone i iPod bili su gadgeti koji su već postojali, ali koji do tada nisu ostvarili svoj potencijal. Čak i njihov proizvod zbog kojeg su im prihodi u posljednjem kvartalu odletjeli u nebo, novi iPhone, nije ništa novo, već je samo malo veći, što je njegova konkurencija napravila već prije nekoliko godina. Apple je, i to nije neka tajna, često kaskao za konkurencijom, ali ono što je Apple uspio postići je da je gotovo uvijek stvari napravio bolje od ostalih.
Apple je oduvijek bio najbolji u savršenom spajanju vrhunske tehnologije i inovativnog dizajna. Dijelom to postižu jer su, za razliku od konkurencije, svjesni koliko je korisnicima važan izgled gadgeta i jednostavno korištenje. Bilo je mobitela, MP3 playera i tableta prije Appleovih, ali dobar dio njih nije izgledao nimalo lijepo, a i nisu bili baš "user friendly". Danas samo naivci mogu misliti kako korisnicima nije važno da su gadgeti lijepo dizajnirani, a ako pri tome rade besprijekorno, to je definitivno dobitna kombinacija, koju je Apple najbolje iskoristio.
Korisnici se vraćaju po još
Isto tako, Apple uvijek brine i o kvaliteti. Njihovi proizvodi koriste jednake, ako ne i bolje tehnološke inovacije koje koristi i njihova konkurencija. No, Apple ih radi jednostavnije i naglasak im je na tome kako ih koristiti da korisnicima i ostale stvari postanu brže i jednostavnije, te se ne razmeću dosadnim specifikacijama i widgetima koji, ruku na srce, i nisu neka velika prednost.
Definitivno najveći Appleov trik je u tome da ćete nakon što kupite neki njihov proizvod opet kupiti nešto od njih. Sve što proizvodi zajedno radi savršeno. Sve je odlično sinhronizirano, gadgeti su napravljeni tako da mogu kontrolirati jedan drugog i gotovo da su došli do nivoa na kojem njihovi gadgeti praktički razgovaraju jedni s drugima.
S druge strane, korisnike Applea često nazivaju kultom. No, Appleove brojke iz zadnjeg kvartala dokazuju i drugu stranu medalje – tom kultu prilazi više ljudi nego ikada prije.